Isnin, 13 April 2020

FASA 3 #PKP vs #COVID19!

15 - 28 APRIL 20:

FASA 1 (18-31 Mac) FASA 2 (1-14 APRIL) FASA 3 (15-28 APRIL) FASA yang cuba disampaikan hari ini tanggal 14hb. Apri, 2020 berakhirnya FASA 2 dan bakal memasuki FASA 3 pula #PKP vs #COVID19!


Sebagaimana halnya FASA 1 & 2 seperti tiada ketegasan Pihak Kerajaan melaksanakan PKP? Apakah akan berlanjutan seumpama itu bila masuk FASA 3 dimana RATUSAN RIBU KENDERAAN masih berada di Jalan Raya dan RATUSAN orang manusia berkeliaarn sehingga PULUHAN tangkapan dibuat setiap hari oleh PDRM?


PERINGATAN!!! kepada KERAJAAN agar jangan sampai menyeksa 30 Juta Rakyat yang PATUH berkurung "STAY AT HOME" gara-gara 3 Juta Rakyat yang INGKAR #PKP berkeliaran mementingkan diri sendiri dan menyusahkan TUGASAN BARISAN HADAPAN yang bertungkus lumus bertarung NYAWA mendepani MALAPETAKA #COVID19.


KERISAUAN juga timbul bilamana jika FASA 3 akan datang tiada pula/lagi PENDEKATAN lebih TEGAS memungkinkan tindakan memerangi #COVID19 menemui KEGAGALAN!  Apa pun segalanya akan kita hadapi bersama sejauhmanakah #PKP vs COVID19 mampu mengalahkan atau membasmikan PANDEMIC CORONA VIRUS yang disingkat namanya menjadi COVID19.

#DHINI CINTA KITA:

Sepertimana situasi memerangi covid19 begitulah CINTA KITA #DHINI berhadapan FASA 3 adakah sampai ke JINJANG PELAMIN atau GAGAL DIPERTENGAHAN JALAN? Lantaran pelbagai UJIAN Jarak Jauh dan Ketiadaan HUBUNGAN? lantaran aku telah kehilangan NO TELEFONMU yang tercatat pada TELEFON LAMA yang hilang dalam satu kecurian menceroboh masuk RUMAH pada Janurai lepas.


KETIADAAN langsung perhubungan antara kita satu UJIAN yang paling BERAT ketika #PKP sedang berjalan dimana  kita harus patuh "STAY AT HOME"!  Pernah aku bertanya pada WAKIL yang aku lantik dulu ketika menjadi pengantara diantara kita? Namun dia sendiri pun telah lama "DELETE" dari dalam telefonnya.


Makanya FASA 3 #PKP seumpama begitu juga CINTA KITA yang tiada jelas apakah akan terjadi KELAK?  SERIBU PERTANYAAN sering memintas lalu difikiranku? 1) Benarkah dia sanggup menerimaku? 2) Layakkah aku mendampingi dia? 3) Mungkinkah aku hanya menabur benih CINTA seumpama lirik lagu "NAZAM BERKASIH: Syura.  Sebab itu dari dulu lagu ini sering aku putarkan untuk mengINGATkan DIRIKU SENDIRI!
Gambar dipetik sebagai KIASAN!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan