Isnin, 6 April 2020

JANGAN MENGHINA.......?

JANGAN MENGHINA:

Antara Hina menghina itu maka timbulah pelbagai FITNAH...#akhirzaman>>>>


Antara lagu dan irama memang sukar dipisahkan! Kisahnya sebegini Al-Quran (14:5) bukan pula mengenai ayat 5 Surah Ibrahim? Itu cuma sandaran pada jalan cerita bagaimana IHLAM ALLAH ini diturunkan. #DHINI telah banyak terjadi dimana-mana tabiat manusia suka hina menghina sesama mereka! Contah pada ayat ini umpamanya? Bilamana Tun Mahathir meletak Jawatan PM ke7 dilantik semula oleh Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertuan Agong sebagai Perdana Menteri Sementara.  Adalah bagaimana kisahnya bermula hina menghina berlaku menurut Surah Ibrahim ayat 5.

#DHINI DENGAN MY PM:

Sebaik DYMM Agong menyedari wujud AGENDA tertentu dalam perebutan KUASA! Maka atas sebab-sebab yang DYMM Agong sahaja yang tahu, terus mengambil keputusan melantik MY PM menjadi Perdana Menteri ke 8? Maka bermula cerita Hina menghina terjadi, tanpa mereka berfikir Panjang bahawa ketika itu Negara Malaysia berada dalam Politik KEGELAPAN hasil perebutan kuasa mahu menjadi PERDANA MENTERI antara Anwar Ibrahim yang mendapat sokongan PADU dari Parti DAP dan Tun Mahathir dari PPBM.




Sebaik MY PM menjadi Perdana Menteri ke 8 semua pemimpin Pakatan Harapan (PH) tidak bersetuju hingga tercetuslah perwatakan HINA MENGHINA! Sehinggalah saat ini ketika Negara Malaysia dan Seluruh Dunia berhadapan dengan MALAPETAKA #COVID19, HINA MENGHINA BERLARUTAN sampai ke tahap menyentuh hal AGAMA? Apa bila kononnya Kes #COVID19 adalah dibawa oleh Kluster Tabligh.  Sampai ada yang begitu BERANI mengatakan TABLIGH itu agama SESAT! Penghinaan ini dari kalangan Umat Islam sendiri yang CETEK AGAMA tapi kerjanya SUKA BUAT SIBUK? Lalu memberi jalan kepada bangsa KAFIR bersuara turut menyalahkan Kluster Tabligh tanpa menghirau lagi PERASAAN Umat Islam yang lain.




Keadaan agak berbedza apa bila di Sarawak bilamana Kluster Kristian pula menjangkiti #COVID19 dalam satu pertemuan di sebuah GEREJA tiada pula yang bersuara menyalahkan Kluster Kristian.  Mengapa dan Kenapa?  Mana itu yang SUKA BUAT SIBUK mengatakan Tabligh itu SESAT.


 


Maka demikian itulah bagaimana Nabi Musa diutus oleh Allah membawa keterangan mengenai ayat-ayat Allah sebagai mengeluarkan kaumnya dari kegelapan kepada terang benerang Al-Quran (14:5)


 terjadi jua kepada KAMI bilamana selama Kami di Alam Maya KAMI lebih banyak menerima penghinaan (Cuma tidak jelas) dari manusia yang tidak puas hati? dari menerima PERINGATAN yang KAMI cuba bawa mengikut PERINTAH ALLAH.  Hingga mencampur adukkan kehidupan PERIBADI dengan URUSAN KAMI menyampaikan IHLAM ALLAH.  Kami tidak mahu meletakkan dalam perkataan "FITNAH" kerana natijahnya lebih kejam dari membunuh! Cukup sekadar menggunakan perkataan "HINA MENGHINA".


Gambar hanya dipetik sebagai KIASAN!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan