Ahad, 4 Februari 2024

Bahagian IV (sebuah KISAH terpendam).

Melangkah sebelum merangka, apakah itu bisa disamakan dengan PENCEN? Usah fikir lagi soal PENCEN, fikirkan soal USIA dan Kesihatan? Bagaimana ada manusia tak sempat PENCEN udah pergi selama-lamanya. Persoalan hari ini betapa para Pemimpin Malaysia seperti tidak memiliki lagi Usia Pencen, asbab semakin Tua semakin Ligat berpolitik>>>>>

Isu Batu Puteh membuat Tun Mahathir semakin "KRITIKAL" Maju Mundur Kena>>>>

Tentu ramai tertanya-tanya mengapa terus melangkah ke Bahagian IV sedang tiada Bahagian I - III? Sebenarnya bahagian I-III telah pun ditulis sebelum ini beberapa tahun lalu melalui tulisan "IHLAM ALLAH" tajuknya #biarlahrahsia, andai kamu berAKAL (cari sendiri) di BLOG Lengkebu/blogsport.com TIKO TIKO 2.

Berbicara SOAL PENCEN, sebenarnya HAL ini telah lama direncanakan oleh Kerajaan Terdahulu, cuma rangkanya sekadar dibincangkan, tapi mereka tidak BERANI melaksanakan, kerana ianya ISU SENSITIF, lalu mereka takut hilang KUASA.

Mengatakan bahawa ISU PENCEN tidak boleh dihapuskan sekelip mata, hanya bahasa hendak POPULAR semata-mata, walhal perkara ini telah lama direncanakan cuma tidak terlaksana kerana 100% Pemimpin Dulu "PENGECUT" lalu impaknya kepada PMX hari ini yang kena BANTAI.

ISU PENCEN bukan memiskinkan Orang Melayu, sedang selama PENCEN terlaksana, tiada BUKTI juga menaunjukkan Orang Melayu Kaya-Raya.  Malah banyak BUKTI amalan PENCEN ini sekadar menyusahkan RAKYAT (yang 75% Kais pagi makan pagi) kerana Kerajaan memerlukan DANA yang CUKUP BESAR membayai WANG PENCEN (sedang manfaatnya hanya segelincir Rakyat sahaja yang).

Malangnya rata-rata YB (Wakil Rakyat) takut menghapuskan SISTEM PENCEN ini lantaran (WANG SAKU begitu BESAR mereka perolehi).  Akhirnya hari ini bilamana PMX cuba berusaha menghapuskannya, tidak HAIRAN jika PMX mendapat TAMPARAN cukup HEBAT, inilah keBERANIan yang sepatutnya diamalkan oleh MANUSIA yang mengenal akan Tuhannya>>>Al-Quran (2:30) dengan bersandarkan Al-Quran (3:60) dan (3:104). Yakni menyama-ratakan kehidupan setiap Rakyat tanpa memandang bulu dan warna kulit serta kepercayaan. Jangan sampai ada yang duduk agak tinggi hingga menjadi SOMBONG (lantaran makan HAQ orang lain).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan