Sabtu, 3 Februari 2024

Sebuah KISAH terpendam

Ikuti Bahagian IV, kalau anda nak tahu lebih lanjut mengenai "Sebuah Kisah Terpendam"

Hamba pun tak tahu cara mana hamba bermula dan berkisah, andai kata mahu berterus terang>>>>>

Bukan saja rasa PEDIH itu terasa oleh orang lain, malah ianya paling PEDIH terasa oleh diri hamba sendiri.  Apakah perlu saja hamba PENDAM, walhal menyakiti hati hamba sendiri, malah Allah sendiri tidak mengizinkan diri hamba berterusan menyimpan rasa dendam dengan terus PENDAM.

Sulit amat bagi hamba memulakan bicara, bukan kerana takut mahupun risau akan apa berlaku selepas itu, tapi bagaimana jika penJELASan ini akan membuat suasana lebih PARAH dan menimbulkan PERMUSUHAN antara kita.

Hamba teringat kata-kata seorang Pemimpin nun jauh disana>>>

Sesungguhnya hamba bukan orang POLITIK, bahkan tidak juga berminat dengan dunia POLITIK, sambil itu hamba juga bukan begitu mudah terperdaya dengan dunia HAYALAN, namun hamba suka menghayal ketika mencari IHLAM dari seraut wajah yang hamba sungguh sayangi dan cintai.

Nak hamba luahkan pada siapa?,  lantaran hamba tidak punya seorang pun tempat mengadu yang hamba percayai, kerana semuanya telah pergi meninggalkan hamba.

Apapun semakin lama hamba PENDAM, semakin diri ini terasa tidak ADIL pada diri hamba sendiri dan juga pada kisah yang mahu diluahkan.  Begitu Allah memberi IHLAM pagi ini hamba begitu BERANI hendak bercerita mengenainya>>>>>sila ikuti tulisan hamba selanjutnya melalui IHLAM ALLAH ini>>>>

PENULIS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan