Sabtu, 3 Februari 2024

Katakan! Katakan! biar PANAS sekali pun?

Tak pernah hamba merasa suasana sepanas hari ini (AHAD) Sunday tanggal 4 Februari, 2024 bersamaan 23 Rejab 1445H

Apa kata Al-Quran (4:23) soal kahwin dan apa pula kata Al-Quran (23:4) soal bayar zakat. WOW!!! sememangnya PANAS kalau nak bercerita fasal KAHWIN dan bayar ZAKAT (Cukai).

Ramai orang susk-suka sahaja mahu kahwin dan pura-pura pula lari dari membayar CUKAI, walaupun HARTA bertimbun-timbun.  Nak kahwin tak cukup satu, ada yang sampai 4, lain lagi bermain KAYU TIGA. Sulit memang SULIT.

PANAS! memang PANAS bila berbicara soal KAHWIN dan bayar CUKAI. Nak hamba cerita pun terasa BOSAN juga, lantaran semua pun ngaku tahu hukum/hakamnya, tapi ramai pula suks-suka sahaja melanggarnya. Itu yang buat PANAS!!!

Dah tu pula Kerajaan pun seperti dua kali lima, buat-buat seperti tak nampak dan tak tahu.  Ditegur salah, tak tegur salah, maklumkan Demi Masa (Surah Al-Asr) telah menerangkan cukup JELAS, malangnya ngaku MUSLIM saja,  tapi GAGAL memahami apa itu ISLAM.  Itu yang buat PANAS!!!

Kalau nak ikut hati ini sememangnya PEDIH berterus-terang, namun hamba tak suka berpura-pura suka sama dia (nak kahwinlah katakan) malangnya mulut ini bagaikan terkunci nak bersuara meluahkan rasa hati ini>>>>>PENULIS.  Cuma terpaksa kena CUKAI, tiada siapa bisa lari dari CUKAI PINTU? Alamat tidak dapat masuk rumah/bilik.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan