Rabu, 7 Februari 2024

LANGKAH SUMBANG DUA

Titah YDPA pada perasmian Sidang Parlimen kelmarin (26/2/24) merasa teramat MALU, bilamana para MP yang mengubal undang-undang negara, dengan sendirinya melanggar undang-undang tersebut>>>

Pada langkah sumbang satu telah diterangkan situasi Parti Parti Politik di Malaysia Barat dan pada tajuk ini pula mari kita IMBAU dahulu Undang-Undang dalam fungsi termaktub dalam prinsip Rukun Negara>>>>>

dimana hari ini Undang-Undang negara bernama Malaysia telah seperti dilakukan umpama SAMPAH TERBUANG.  Apa maknanya Rukun Negara Ke 3 dan Ke 4 jika Perlembagaan dan Undang-Undang Negara diperkotak-katikkan oleh kebanyakkan Pemain Politik bergelar (WAKIL RAKYAT), malangnya kenapa Rakyat memilih mereka jadi WAKIL RAKYAT jika tidak berkelayakkan, cuma sekadar AGENDA PARTI dan POLITIK serta KUASA.

Begitu TODAK with Master Robert menghilang semata-mata mencari beberapa #AuhLasecret diserata negara dunia, akhirnya KAMI kembali ke Negeri Sabah pada Awal Februari lepas. KAMI hadir hari ini dengan angka 13 31 311 113 mengambil kira Urusniaga FBMKLCI semalam (7/2/2024)

Angka 31 bisa saja berpandukan Al-Quran Surah Al- Radu mempunyai 43 ayat didahului dengan Kalimah Alip Lam Mim Raa semantara angka 31 Surah Lokman mempunyai 34 ayat (perhatikan angka 43 & 34) didahului dengan Kalimah Alip Lam Mim. Bagaimana pula halnya dengan angka 311 dan 113, apa kisah disebaliknya yang didapati? Tunggu dan lihat.

Setiba KAMI di Negeri Sabah, terlihat kecelaruan POLITIKnya bertambah KUSUT-MASAI, sehingga Allah turunkan IHLAM dengan tajuk "LANGKAH SUMBANG DUA", yang memperjelaskan kedudukan Parti Parti Politik dan Ulah Para Pemimpin mereka.

Namun untuk memulakan,  KAMI terpaksa melalui banyak tapisan yang memungkinkan membuat pembaca mencari sendiri apakah #everythingrahsia tersembunyi pada dalamnya.

Sungguh GEMETAR dada ini ketika memulakan penulisan, lantaran terlalu banyak GANGGUAN EMOSI mempengaruhi sekeliling penulis saat ini.  Apa pun dengan izin Allah segalanya dipermudahkan. Mari kita mulakan dengan Parti UMNO Bahagian Sabah.

Hampir 75% Para Pemimpin UMNO Sabah terpalit dengan bau BUSUK yang Rakyat Sabah telah terhidu sekian lama. Ada lebih baik BUBAR saja.  Dalam pada itu Parti WARISAN pula seperti angan-angan terlalu tinggi>>>

Semantara Parti GRS seperti 

Demikian juga Parti-Parti lain serupa bunyi peribahasa diatas, lalu, Para Pemimpin Sabah hendaklah mencari atau membuka Jalan Baharu bagaimana mereka mampu MELANGKAH BERSAMA membina SABAH MAJU JAYA yang bunyinya seperti cuma KHAYALAN bukan kenyataan. Pantas terlihat amat jelas LANGKAH SUMBANG DUA semata-mata, begitu amat mudah dijatuhkan. Ditumbangkan. PENULIS IHLAM ALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan