Rabu, 15 Julai 2015

Be Right.......

To the world.......we are almost.............nothing............but not FUTURE.......but we fail right now
to manage the world........we must concern our future to be RIGHT.


DUNIA.........hari ini terlalu sukar memenuhi kehendak seseorang, melainkan ada HIMBUHAN. tiada lagi bentuk keikhlasan.  Seolah=olah DUNIA sudah tidak boleh lagi diHUNI oleh manusia yang LEMAH.....pasti mereka akan hidup tertindas.  Pemimpin DUNIA tidak serik menghimupun HARTA.  malah selagi mereka bersekongkol sesama sendiri, mereka tersukar dijatuhkan.

KUMPULAN dalam satu-satu persatuan atau pertubuhan hingga imbuhanNYA boleh sampai ke peringkat pertengahan, memaksa sebahagian BESAR PENDUDUK DUNIA dalam keadaan kemiskinan.  Hanya rakyat yang berani menempuhi CABARAN bisa bersaing dengan mereka yang sering menggunakan KUASA.

Apabila ada RAKYAT yang BERANI menentang mereka, lantaran mahukan keADILan dalam KUASA,,,,,,,,,,mereka akan mengheretkan RAKYAT yang BERANI tadi kekaca HUKUMAN.....sebagai menakutkan yang lain agar tidak BERANI menentang apa yang dalam AGENDA mereka semuanya BENAR.  Masa DEPAN DUNIA sudah tidak betul lagi.......kerana hanya didorong oleh PENDAPAT PEMIMPIN SENDIRI yang menganjurkan KUMPULAN-KUMPULAN PENYOKONG diperingkat perTENGAHan aagr mereka SELAMAT melaksanakan AGENDA mereka.  PENYOKONG PERINGKAT PERTENGAHAN ini kebanyaknya suka mengAMPU asal saja sentiasa menerima IMBUHAN.  LAGAK mereka lebih BERANI dari PEMIMPIN itu sendiri.  Kakadang mereka meletakan perturan lebih ketat sebagai ANGKAT KAKI agar di PUJI oleh PEMIMPIN mereka.

Pada Aku sebagaimana ALLAH telah perintahkan.....agar menjauhi diri dari mereka, atau berurusan dengan mereka.  Sebab itu Aku mungkin bukan mudah kamu temui, lantaran tidak mahu terpalit dengan SIKAP TALAM DUA MUKA.  Aku dapat maklumat dari ALLAH, agar berjaga-jaga mulai sekarang ini..........kerana ada TANDA-TANDA yang tidak BAIK akan berlaku.

BE RIGHT..........hanya ada ketika menghulurkan SALAM.  Selepas bersalam........akan menjadi BE LEFT.........bahawa kita akan diFITNAH tanpa kehadiran kita.  Bersalaman tadi jadi VIRAL bahawa kita bersekongkol dengan mereka............pada hal itu hanya berlaku sepintas lalu.  FITNAH mengatakan seseorang dari belakang merupakan TREND manusia hari ini, sebagai menjatuhkan IMEJ seseorang.

Maka Allah IHLAMkan tajuk ini sebagai peringatan, bahawa MASA DEPAN DUNIA, tidak lagi menjadi iKEUTAMAAN PEMIMPIN DUNIA, tapi apa yang PEMIMPIN DUNIA mahu hari ini berlumba-lumba mendapatkan KUASA menguasai DUNIA atau NEGARA yang mereka PIMPIN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan