Selasa, 14 Julai 2015

ISLAM..Vs...Brothers*

Apakah ini tanda-tanda ISLAM berperang dengan saudaranya sendiri? Sekali pun dianggap PALSU, masih boleh dipersoalkan, lantaran sudah terkeluar secara UMUM?


Di Malaysia sebut sahaja MELAYU maka ISLAMlah itu, lalu mereka akan kata MELYU/ISLAM bermaksud setiapa bangsa Melayu itu adalah Beragama Islam!


Khalifah telah diturunkan IHLAM oleh Allah mengenai ayat di atas>>>namun apa yang Khalifah nampak Islam sesama Islam bermusuhan bersengketa sesama sendiri?
MENGAPA?

Di Malaysia #DHINI #politikjarum akhir-akhir ini begitu pantas mengambil tempat dihati Rakyat Malaysia sehingga mengetepikan Sikap Persaudaraan sesama Islam.  

Hal yang sama berlaku juga di peringkat GLOBAL #negaraislam atau dikenali sebagai OIC.  Kelihatan musuh-musuh Islam hari ini tiada lain melainkan saudaranya sendiri! 
Musuh sebenar hari ini hanya lah SENGKETA.......samada secara sengaja atau terancang........
ancamanya hanya kepada ISLAM dan Saudara-saudara se Agama diantara mereka.  Perkataan yang diguna pakai ialah LIAR........(Samada Pengganas atau Propaganda (umpama fitnah) dengan
sengaja atau terancang)...sasaranya ISLAM Vs Brothers.

Lihatlah oleh Engkau, bagaimana BUMI QATAR dan RAKYAT QATAR, siapakah musuh mereka....? melainkan begitulah kebanyakkan berlaku pada BUMI ISLAM bersengketa sesama sendiri (yakni Islam vs Brothers), semua itu gara-gara

TERJEBAK DENGAN PROPAGANDA YANG TIDAK DISELIDIK DENGAN MENGGUNAKAN AKAL SEBIJAK MUNGKIN, ATAU HILANG KESABARAN ATAU LUPA BERSYUKUR ATAS NIKMAT YANG ALLAH TURUNKAN MELIMPAH-RUAH".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan