Rabu, 15 Julai 2015

TANPA WAS-WAS

Mungkin anda semua tidak yakin.......bahawa saya hanya lantang bercakap didalam blog......
Sila berkunjung ke Kg Bunga Tenghlian atau Kg Penimbawan Tuaran atau Mana-mana sahaja
orang perseorangan mengenali saya atau Persatuan Peniaga yang pernah saya terajui.....Tanya tentang
saya......adakah saya bersuara lantang.  Bukan soal lain tapi soal akidah dan Agama.  Saya tidak
pernah takut berhadapn dengan sesiapa sahaja demi kebenaran........kecuali Allah.......hingga
satu ketika saya digelar Lim Kit Siang,,,,,,,,,,kerana asyik menentang bilamana saya dapati ada
yang tak kena.......lebih-lebih lagi jika melibatkan soal kewangan.......pada masa itu saya dilantik
sebagai Auditor sebuah Persatuan yang melibatkan kewangan Sekolah.

Kenapa saya maklumkan semua ini....barangkali anda menggangap saya ini hanya berani di UDARA
(AIR) ..........kenapa saya sanggup melepaskan semua jawatan yang saya pegang.....jika saya dapati
ada unsur-unsur penyelwengan........keran saya tak mahu bersubahat........hinggalah saya sanggup
cari makan sendiri (yang penting Halal).  Dalam kami berkeluarga hanya seorang sahaja anak saya
memegang jawatan dalam kerajaan......Itu pun selalu tak cukup duti,,,,,minta dengan abang yang hanya kerja sendiri.......sedang gaji ribu-ribu.

Inilah saya dan keluarga saya........cari makan sendiri yang penting halal 100% tanpa was-was.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan