Rabu, 15 Julai 2015

KECUALI ALLAH

aku dilahirkan dikalangan keluarga miskin....kelaparan adalah lumrah.....nak beli baju untung nasib
dapat sekali dalam setahun.  Melihat wajah-wajah anak-anak kelaparan.....rasa menitis AIR mata....
namun apa daya......aku juga dalam keadaan yang sama......cuma doa dapat ku capai kepada Allah
moga kami diberi ketabahan dan kesabaran.  Syukur hari ini......hidupku biar pun tak kaya......namun
dapat juga ku hulur simpati memberi pada yang lain......apapun aku rasa terkilan bilamana oarng-orang yang sangat mampu....nyata lebih tamak......hingga seekor kucing pun jijik bagi makan.  Aku
membela lebih 20 ekor kucing pungut.......yang selebihnya .....yang ku temui dijalan.....aku berkerjasama dengan seorang bergelar DATIN berbangsa Cina.......memberi rawatan........dan selepas
kucing tersebut sihat dan selamat.......Datin dan aku akan cuba mencari pembela yang berjiwa haiwan
yakni sayang pada binatang  Aku sangat-sangat berterima kasih dengan DATIN.......jarang kita temui
orang seperti DATIN,,,,,,,,yang tidak menunjuk-nunjuk......malah cara pakai Datin So simple .  Datin tidak GLAMOUR   Aku mengenali DATIN melalui Isteriku (juga bangsa Cina dan memelok Islam
sebelum kami bernikah).

Sebab itu aku amat hairan mengapa ada sebahagian orang mengasingkan orang lain (maksud..........
perkauman).  Kini aku melalui kehidupan sekeluarga tanpa bergantung harap pada sesiapa......sebab itu......nampak sedikit ganjil.......bilamana ciri-ciri pembawaan kami amat jauh berbedza dengan
masyarakat (tempatan) yang sentiasa bergantung harap pada KERAJAAN.  Sikit-sikit kerajaan.

Sebab itu ramai pendatang asing datang mencari peluang di Negara kita....lantaran orang-orang kita
ada setengahnya.......lagak banyak......poket kosong.  Jika ada kuasa tunjuk kuasa......buat kita makin
susah.......tak ada sebab ada sahaja yang tak betul.....faham-faham saja.  Aku berani kerana aku ada
pengalaman........kerana aku tidak bergantung dengan sesiapa.  Aku bersyukur kepada Allah....kerana
jika aku berjuang MENEGAK KEBENARAN tiada siapa yang perlu aku takuti.....kecuali ALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan