Ahad, 16 Julai 2017

ISNIN TANGGAL 17.7.17

17 (No. Surah Al-Isra - Perjalanan di malam hari) dan pada satu malam tahun 1990 dimana Khalifah melalui satu perjalanan semasa diangkat ke langit, Khalifah dibacakan maksud ayat 7 pada Surah Al-Isra yang bunyi maksudnya  "Dan jika kamu (yakni Bani Israil) berbuat kebaikkan, maka kamu berbuat kebaikkan untuk diri kamu sendiri.  Dan jika kamu berbuat Jahat, maka kamu sendiri yang akan menderita.  Dan apabila datang JANJI (hukuman azab) yang kedua (yakni KAMI kirimkan musuh-musuh kamu) yang akan menjadikan kamu bermuram durja dan mereka (yakni Bani Israil) masuk ke dalam MASJID (sebagaimana mereka masuk pertama kali, dan agar mereka hancur leburkan apa sahaja yang dapat mereka kuasai.

Gambar hanya sebagai KIASAN!

Sedang sebelum ini Khalifah juga pernah menyentuh tentang Surah Al-Isra ayat 17 yang bunyi maksudnya, " berapa banyak keturunan (generasi) sesudah Nuh yang KAMI binasakan.  Dan cukuplah Tuhan mu Maha Mengetahui dan Maha Melihat (dosa-dosa hambaNya).

Sesungguhnya pada Kitab Taurat, Bani Israil telah pun ketahui, bahawa mereka akan diaxab oleh Allah DUA KALI, dan kali pertama itu, Allah menghantarkan bala tentera membantu mereka menewaskan musuh-musuh mereka, lalu mereka mencapai kemenangan (bermaksud kemenangan itulah membuat mereka semangkin menjadi ANGKUH hingga mereka menjadi lupa dan lalai, bahawa sesungguhnya kemenangan itu merupakan suatu AZAB yang memungkin kepada mereka akan menerima AZAB kedua (lalu AZAB kedua itu mereka akan mamasuki MASJID dan memusnahkan segala apa yang mereka mahu KUASAI.

Maka ini lah yang mereka mahu lakukan, kerana mahu melihat apakah akan turun AZAB keatas mereka dengan memasuki Masjid (atau menghancurkan Masjid) Umat Islam.  Pada masa yang sama, kemusnahan Masjid selalu menjadi sebahagian STRATEGI musuh-musuh ISLAM mahu tahu tentang KEBANGKITAN AL_MAHDI.

Maka mereke (yakni Bani Israil) juga amat tahu bahawa UMAT ISLAM akan berpecah-belah, dengan sebab itu mereka tak pernah TAKUT, mahu pun berunding, lalu mereka dengan ANGKUH berkata, "mereka hanya takut kepada Umat Islam, apabila Solat SUBUH itu menyamai Solat Jumaat.  Kapan ini (solat SUBUH menyamai Solat Jumaay) akan berlaku.....maka selagi itu belum berlaku seumpama itulah mereka akan terus-menerus tidak akan takut dengan Umat Islam.

Sedang PM Malaysia mengutuk (Israil) namun Rakyat *Umat Islam" Malaysia dalam keadaan berpecah belah (apakah ERTI SEMUA INI), sedang BUMI ARAB SENINTASA BERGOLAK.  Maka semua itu salah SIAPA...??? demikian UMAT ISLAM dikaca mata DUNIA, tiada yang menjanjikan kedamaian dan keharmonian, yang diperjuangkan oleh Agama Islam SEBENAR.
OIC hanya sebuah PERTUBUHAN yang seperti DICUCUK HIDUNG, sama juga dengan UN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan