Khamis, 13 Julai 2017

JANGAN TURUT KATA HATI (POLITIK)

HAQ QAA bukan bikin bikin, sedarlah kamu wahai para pemimpin SABAH (MALAYSIA dan DUNIA) KHALIFAH telah lama melihat gelagat dan tindak tanduk kamu, malah ALLAH telah teramat MURKA dengan SIKAP kamu yang tak HABIS HABIS HINA MENGHINA. sedang yang kamu HINA itu kawan kamu sepermainan ketika kamu sehaluan.  Apakah membuat kamu tidak sehaluan sekarang ini.....???  TAMAK, KUASA, RAKUS, EGO dan yang paling JELEK ialah mementingkan DIRI SENDIRI.....??? (gambar hanya sebagai HIASAN) Kisah dulu dan sekarang?
                                         mengimbau suatu masa dulu

Apakah sama dengan hari ini?  Jika dulu PH Dipimpin Oleh Tun Mahathir dan hari ini dipimpin oleh ANWAR IBRAHIM dengan timbalannya dari UMNO dan Sarawak. (gambar)

Beberapa hari dari bermula minggu lalu masuk hari pertama minggu ini hujan berterusan melanda Negeri Sabah termasuk Ibu Kotanya (KOTA KINABALU). Maka Khalifah pun secara sengaja mahu ke Kota Kinabalu konon nak tengok perkembangan terkini?
  
Pagi tadi KHALIFAH sengaja NAIK BAS ke Bandar KK...nah tahu kisah BENAR.....??? rupanya perhentian BAS di Bandar KK berselerak....???  Lalu Khalifah Tanya, sejak bila jadi begini....?
Pemandu Bas dan Tuan Punya Syarikat Bas menjawab.  TANYA MUSA AMAN dan DATUK BANDAR....??> lain sangat bunyi jawapan mereka.  Lalu Khalifah Tanya lagi....Bangunan itu bukankah Perhentian Bas Baru....??> itu juga bukan untuk kami, tapi untuk Syarikat BESAR MUSA AMAN dan KUNCU-KUNCUNYA.....???  Lagi BUNYINYA PANAS......??? Bagaimana pendapat Ketua Menteri Sabah yang Baharu (YAB Datuk Hajij Md. Nor)?

Lalu Khalifah melewati PASAR BESAR KK, Khalifah mendengar dua orang bertelaga....
Engkau komplan aku banyak lessen, tapi aku guna sendiri, yang awak banyak lessen kasih sewa sama orang...lagi-lagi bukan orang tempatan.....??? kalau aku komplan sama kau, kau pakai orang dalam, hentam sama kami.....???  Apalah nahasanya perjalanan Khalifah pagi ini.....??? kalau Khalifah duduk rumah Khalifah tak dengar masalah ini berlaku di KK. Bagaimana Pendapat Datuk Bandar yang Baharu?

Lalu Khalifah mendapatkan TEKSI mahu pulang.  Dalam perjalanan,  pemadu TEKSI pula merunggut......kata Pemandu TEKSI....KK sekarang ini kasih mati sama kami.....itu kereta sapu ada dimana-mana....lagi-lagi kebanyakkan mereka tiada lessen memandu.....tapi pihak berkuasa tutup mata sahaja melihat mereka.....???  ADUHAI KK, rupanya selama ini KK Khalifah anggap paling BERSIH.....rupanya banyak KUTU SAMPAH.....??? Aduh!!! Seksanya perjalanan hari pagi ini>>>>Mengimbau suatu masa dulu bedzanya dengan sekarang?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan