Isnin, 17 Julai 2017

RADIO KLASIK (TERBAIK SIARAN RADIO DI MALAYSIA)

MUNGKIN RAMAI RAKYAT MALAYSIA TAK MENYOKONG.....!!! TAK HAIRAN TAK APA, SEBAB RAKYAT MALAYSIA BERBILANG KAUM DAN AGAMA.




Tapi bagi KHALIFAH, punya sebab tersendiri.........?
Dalam Siaran Pagi (Sajian Pagi):
1)  MOTIVASI PAGI
2)  Cubit-Cubit Manja
3)  GAPURAH Bahasa
4)  Pelbagai INFRO
5)  Lagu-lagu mengamit kenangan
Lalu seterusnya.........
6)  Nasihat Agama sebelum AZAN
7)  Siaran Agama setiap sebelum jam 7.00 malam
8)  Lagu-lagu yang menceritakan tentang Filem-filem Melayu
9)  Lagu-lagu Klasik Antarabangsa
10) Doa Penutup Siaran
11)Lagu Negara KU.

Khalifah tak nak hurai lebih panjang, takut Rakyat Malaysia salah faham.....namun jika kita yang DUDUK diBUMI sebelah TIMUR dan terus-menerus mendengar Radia Klasik, kita tidak akan terperdaya oleh BARAT dan SELATAN......Bagaimana pula UTARA.....??? yang ini jangan Tanya.?

Cuma Khalifah agak sedikit TERKILAN, bilamana Khalifah Cuba Gabungkan segala maklumat yang Khalifah dengar dari Radio Klasik, selalu disalah ERTI....umpama jika Khalifah memutarkan lagu-lagu yang telah diputar oleh Juruhebah Radio Klasik, seolah-olah semacam ada yang tak kena....???
jika Khlifah menggunakan Perkataan GAPURAH Bahasa yang Khalifah dengar dari Radio Klasik, seolah-olah seperti mempunyai makusd yang berlainan.....???  Jika Khalifah meniru gaya Cubit-Cubit Manja dengan gaya Khalifah tersendiri, juga semacam ada yang tidak kena......???

Apalagi jika Khalifah meminati JURUHRBAH RADIO KLASIK.....semacam seperti tiada lagi insan lain selain JURUHEBAH RADIO KLASIK......???  Kenapa ini terjadi hanya kepada Khalifah....??? Salahkah Khalifah meminati Siti Nurhaliza Isteri Datok K.....lantaran Suara dan setiap Lagu-lagu SITI menyentuh Perasaan Khalifah.....kerana liriknya penuh berERTI.  Umpama Hati Kama....???
atau Biarlah Rahsia......???

Maka demikian juga JURUHEBAH RADIO KLASIK, samaada LELAKI atau PEREMPUAN mereka mempunyai cara penyampaian tersendiri (tidak meniru Gaya Juruhebah dari Radio lain)....lagi-lagi mereka mempunyai Bunyi Suara yang Lunak, Merdu dan juga sepontan.....???

Sedang Khalifah juga mempunyai MIRIP perjuangan seperti Radio Klasik yang masih berpegang pada BUDI dan Bahasa......yang membuat Khalifah tersasul sedikit Bahasa apabila mengatakan tentang Perintah Allah.....???  PERJUANGAN dan DOA itulah pendekatan yang Khalifah sering ambil dalam BLOG ini.....???

Tiada ulasan:

Catat Ulasan