Rabu, 6 Januari 2016

ALIMUL GHAIBI SHOLATUL SUBUH

Alam Ghaib dalam Solat Subuh ada cerita yang menampakan bahawa dunia Islam bergelora dengan tanda-tanda Panasnya Bahang MENTARI DALAM SOLAT ZUHUR.........seperti adanya yang tidak
SEMPORNA segala tindak-tanduk PEMIMPIN ISLAM yang tidak BETUL melaksanakan AMANAH ALLAH menguruskan Umat Islam DUNIA.


Aku bukan membawa suatu andaian yang menakutkan,  namun hakikatnya perpecahan begitu ketara
dalam sengketa sesama Islam berbandingkan menentang MUSUH ISLAM itu sendiri.  Suara para
PEMIMPIN ISLAM terlalu sumbang menegakan KEBENARAN, sebaliknya mereka lebih cenderung
menjaga KUASA yang ada pada mereka, biarpun mereka terpaksa bermusuh sesama sendiri. lantaran
tamakan KUASA.

Dari apa yang AKU perolehi dari SOLAT ISYAK yang sudah... hingga sampai Solat Zuhur yang lepas dan selepas ini Kembali kepada SOLAT ASAR sepeerti apa terjadi kelmarin......ESOKnya hari JUMAAT.........Aku memdapat petunjuk yang sepatutnya tidak sama sekali terlintas dalam FIKIRAN
KU yang betapa BERATNYA  kewajipan yang menanti para PEMIMPIN kita melalui zaman-zaman
yang SUKAR.  Memang tiada siapa yang berani mengatakanya. sebab dibayangi oleh rasa takut kehilangan periuk nasi atau PULUS........sebab itu keperluan utama kehidupan.

Apapun MASA berputar tidak pernah kembali semula........maka setiap yang pernah berlaku, akan
menjadi tanggongjawab yang terpaksa dipikul.  Hingga Allah menghadkan kemunculan KU dalam
BLOG agar JANJIKU pada ALLAH bisa tercapai.

"Hai Muhammad, tiadalah akan manusia itu merasa takut kepada Allah, kerana Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang, lalu menangguh-namgguhkan hukumanNya pada manusia, sehingga manusia itu benar-benar bertaubat.  Demikian Allah berfirman.  NamunEngkau Allah utuskan memberi khabar kepada manusia,  sudah sampai masanya DUNIA ini diubah keadaan bentuknya, selepas sebagaimana Nabi Nuh."

"Maka khabarkan kepada DUNIA, manusia yang terlebih dahulu mengubahnya, iaitu menghancur segala bangunan yang mereka bina bertahun-tahun,  hanya mengambil masa berhari-hari (yakni akan ada kehancuran pada segala bentuk bumi setiap hari, termasuk pokok-pokok, haiwan, makanan dan pelbagai keperluan hidup, hingga mereka kelaparan) mereka lakukan kehancuran selagi mereka tiada merasa PUAS,  demikian ALLAH menguhukum mereka, lantaran ketamakan dan kegilaan mereka kepada DUNIA.  Lalu mereka kehilangan tempat tinggal dan hilang mata pencarian."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan