Sabtu, 2 Januari 2016

JODOH dan Maksud Sebenar..........

Rasullah bukan sahaja mencintai semua isteri-isteri Baginda........(gambar hanya HIASAN cuma).......


malah cinta Rasullah mencakupi seluruh ciptaan Allah.  Hingga seekor lalat yang membawa penyakit, Rasullah tidak akan membunuhnya......seekor nyamuk yang menghisap darah Rasullah juga, Rasullah tidak akan sanggup membunuhnya.  Bagaimana manusia hari ini......berada didalam delima Penyakit DENGGI yang
dibawa oleh Nyamuk.  Adakah ini azab Allah, sebagai tanda-tanda bahawa manusia hari ini memang
benar-benar lupa akan ALLAH.  Sebabnya...manusia menyalahkan antara satu sama yang lain...tanpa
mengambil iktibar.....adakah berpunca dengan amalan yang tidak baik manusia lakukan.

Jika manusia hanya bercinta (yakni dengan pasangan masing-masing) memilih bulu. akibatnya mana-mana yang lain tidak cintai akan menjadi musuh kepada manusia.  Adakah manusia tahu makna
JODOH sebenar.........?  Bilamana Aku membuat kajian 90% mengatakan JODOH itu pasangan hidup.  Maka ternyatalah.......kebanyakan manusia hari ini gagal mengetahui makna JODOH sebenar.

Sebab itu Aku tidak hairan jika banyak kes PENCERAIAN.  Punca utama bilamana maksud JODOH
tadi, tidak mencapai ketahap maksud SEBENAR.....?  Bagaimana RASULLAH mengamalkan maksud JODOH dalam akhlak Baginda...............?  cuba cari cari dalam KITAB.........?

"Ketahuilah oleh Engkau, seketika ALLAH menurunkan IHLAM ini,  datang seorang perempuan menyapa seraya bersuara "tidakkah awak merasa janggal HIDUP SENDIRIAN"......lalu ENGKAU jawab....."aku lebih janggal jika ada pasangan, yang hanya teman berbual, makan minum dan tidur, sedang yang lain dari itu seperti tidak WAJIB.".  Lalu perempuan itu tanya kembali....".Apakah awak MAKSUDkan".....lalu Engkau jawab seraya bertanya kepada perempuan itu.  "Kamu memang cantik, lagi cantik jika kamu bertudung, maka itu WAJIB.....tidak kah kamu perasaan...?"
permpuan itu beredar tanpa berkata apa-apa lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan