Jumaat, 22 Januari 2016

BINGKISAN SEDUTAN IHLAM YANG DIRESTUI

Apa yang berlaku disana adalah cabaran dan dugaan, dan apa yang tertulis disini adalah HAKIKAT

Selama AKU berada di dunia MAYA, Aku hanya lima kali menadah tangan memohon kepada Allah, dan kali yang kelima ialah pembukaan LAMBARAN KEDUA bertajuk Demi Mu, TERENGGANU




Walaupun hakikatnya Aku pernah dilemparkan dengan pelbagai Gelaran dan Tomahan.  Aku kira tidak seteruk apa yang pernah Rasullah alami.  Mengapa Aku harus mengalah?........
Jika Negeri Terengganu sebagai Pusat Kebenaran disana..........
Jika RANAU dan sekitarnya sebagai Pusat Kebenaran disini.........Jika JANGGAL bagi anda, sama-sama lah kita melihat akan HASILNYA>>>>>>> Semua itu ketentuan Allah.

Jika KEDAH sebagai contoh, atau IRAQ sebagai contoh, atau Pulau Langkawi sebagai contoh......ia
bukan rekaan, jika BENAR>>>>>>>>>Semuanya adalah ketentuan Allah......
Contoh bagi Pulau Langkawi hari ini..............jadi makmur
Contoh bagi Kedah pula..................................jadi Langkawi (bergolak)
Contoh bagi IRAQ pula.................................. jadi Mangsa Propaganda

Apa yang tertera bukan hanya cerita itu berlaku ditempat tersebut sahaja.........malah dimana-mana
sahaja bisa berlaku (TIMUR, BARAT, SELATAN dan UTARA).  Mengapa tidak......seorang Kaya
No 1 Dunia bisa menampung hidup 50 juta manusia yang kelaparan (terbiar) lalu mati sia-sia.  1 orang Pemimpin bisa mengumpul Harta semahunya.......yang bisa mendirikan rumah mampu milik
untuk 100,000 rakyat termiskin........lalu rakyat ini terus miskin dan semangkin miskin.

Bila Keadaan Ekonomi masa kini.........pertanda perbedzaan ketara, pendapatan oarng berada dengan
simiskin semangkin jaraknya terlalu jauh.  Yang berada mampu berbelanja RM1000,00 (satu hari) masih juga belum habis simpanan.  Sementara yang miskin RM10.00 (satu hari) harus ditabung, kerana takut nanti anak-anak kelaparan.  Maka terpaksa makan tiada berlauk.  Siapa yang nampak
semua ini berlaku, jika duduk sahaja terima laporan yang tidak sahih.  Aku bukan nak jadi HERO,
Aku hanya benar-benar tidak sanggup melihat kesusahan yang dipandang sebelah mata.  Laporan
yang tidak SAHIH membuat ramai yang jadi mangsa.  Siapakah yang bersalah dalam HAL sebegini?

Kita takut dengan PENGGANAS yang belum pasti kita jadi mangsa.......tapi kita tak takut dengan
keadaan sekililing yang menjadikan kita mangsa (sudah pun jadi mangsa).  Ubat kepada HAL sedemikian kembali kepada ALLAH...........Bahawa hanya kain putih sahaja membalut tubuh kita
nanti didalam kubur (tiada Pengawa Dingin).  Hitung apa yang anda ada.......jangan sampai anda
ditanya di hari PENGADILAN.............masih belum terlambat.

Kenapa orang miskin merasa bahagia, sekali pun tiada satu sen wang tabungan....? Kenapa yang
berada merasa Resah, walaupun berjuta dalam simpanan.....?  Dua keadaan yang amat ketara perbedzaan berlaku di depan mata kita........? Aku hanya kata tidak mampu melihat, sedang Aku
juga tiada terdaya membantu, lantaran Aku bukan dikalangan orang=orang yang berada....? Aku hanya mampu berSUARA lantaran itu sahaja yang ALLAH Anugerahkan kepada Ku.  Jika ini
dianggap HASUTAN............Aku sedia menanggong RISIKO.......dari Aku berdiam...lalu  Allah
akan tanya Aku di hari Pengadilan.
  
"Ya, Allah, ampunkan Aku, kerana menunda Solat Asar ku, sesungguhnya Allah Maha Pengampun"















Tiada ulasan:

Catat Ulasan