Isnin, 11 Januari 2016

SECEBIS MEMO diatas sebuah Meja Usang

Anak-anak KU......................
Ketahui lah oleh kamu, bahawa AKU masih Dalam Perjalanan.........menunaikan janji Ku pada
Allah dengan harapan...............
Ya Allah,  Kuatkan lah IMAN KU dan berikan Rahmat MU, moga Aku mampu menghadapi
setiap dugaan.  Ya Allah, jika Aku gagal menyempurnakan janji KU, maka azab lah Aku.  Namun
jika (yakni Allah dapati ada sesuatu penghalang) sesungguhnya terjadi yang sedemikian,  maka ampuni lah mereka dengan memberi perlindungan seadil-adilnya sambil memberikan mereka
petunjuk jalan yang benar, jalan yang Allah redahi.

Ya Allah, Ku akui bahawa kehadiran Ku pada zaman ini, tersangat jauh bedzanya ketika zaman
RASULLAH.  Namun aku, harus terus berjuang tanpa Putus Asa sehingga lah Allah memanggil
Aku kembali (yakni AJAL KU telah tiba).  Ya Allah,  jika Aku, Engkau tanya mengenai kesanggupan Ku, lalu Aku berkata (yakni yang Lahir).....jika Aku dimatikan (yakni dicabut akan nyawa Ku) sebanayak tiga kali.......sakitnya masih bisa Ku tanggong.  Namun segala apa yang berlaku dan terjadi dihadapan mata Ku setiap hari.......sakitnya tidak dapat ku tanggong. (yakni yang batinnya.......didalam IMAN) hanya Allah sahaja yang tahu.

Ya Allah, ternyata Engkau Maha Benar..........saat Aku memohon kepada MU akan apa yang harus
Aku sempurnakan dalam kehidupan Dunia KU........tidak lah semudah yang Aku sedang fikirkan.....
bahawa sesungguhnya kehidupan Dunia ini harus sering memahami antara satu sama yang lain (yakni Segala apa yang Allah ciptakan.......termasuk burung, haiwan, pokok dan yang lain-lain), seandainya
ciptaan Allah yang lain diabaikan atau dimusnahkan, lalu kepedihanya dapat dirasai oleh manusia.
Lalu datanglah pelbagai azab, musibah, penyakit, bencana dan lain-lain, tanpa dapat dikawal dengan
apa cara sekali pun.......kecuali manusia itu INSAF dan menerima KEBENARAN (yakni Yang HAK)

Anak-anak KU..........
Hargai lah setiap MASA yang kamu ada.......jangan sesama sekali mengabaikan MASA itu biar dalam sesaat...........lantaran Allah telah memberi tahu akan KHABARNYA (yakni sesuatu yang tidak baik) bagi mereka yang mengabaikan MASA.

"Seraya Engkau punya Waktu (yakni masa sebaik-baiknya) jangan Engkau tinggalkan dengan terbiar (yakni tanpa digunakan dengan betul), sesungguhnya Allah tidak akan mengubah akan kamu
melainkan kamu sendirilah melakukan (yakni perubahan......sebaik-baiknya).  Khabrakan pada anak-anak MU bahawa Allah sentiasa melindungi (yakni sesiapa sahaja yang melakukan kebaikan dan
mengerjakan Solat (yakni menggunakan Waktu sebaik-baiknya) dan berkata BENAR (yakni sekali pun menyusahkan (yakni berat bagi dirinya) ).   "Mengatakan yang benar memang pedih, namun lebih baik dari berpura-pura...........Radio Classic (petikan kata-kata dari Radio)"

This 696 posting is the last.........no more again............Allah not concern.........THE END.

1 ulasan:

  1. sesungguhnya kisah ini telah tamat disini, melainkan apa yang berlaku ketika ini adalah atas izin Allah sebagai "Peringatan" sebab itu selalu di tulis perkataan "AMARAN "AWAS" "WASPADA" ?

    BalasPadam