Rabu, 6 Januari 2016

JANGAN TERLALU FIKIRKAN KIAMAT........KUFUR.

Jika kalian membayangkan BLOG ini menceritakan perihal KIAMAT.....100% tidak benar.  Namun perlu anda merujuk kepada Kitab Al-Quran ynag begitu SEMPORNA ciptaanya mengeni perihal KIAMAT.


Di India, Etnik HINDU menyerang dan membakar rumah kedai milik Umta Islam?  Di Baitulmuqqadis tentera Israel menyerang Umat Islam Plastina di Masjid Al-Aqsa.

  Apapun Ayat-Ayat Al-Quran digubah dengan penuh kasih dan sayang sebagaimana
SIFAT PENCIPTANYA........hingga terlalu sukar bagi manusia biasa bisa melihat dengan jelas mengenai KIAMAT.   Seperti mana kita rasa dimana itu Allah, maka demikian juga kiamat.  Jika kita rasa Allah itu dekat dengan diri kita.....demikian juga kiamat, jika kita merasa diri kita kiamat.......jika kita rasa diri kita tidak kiamat, maka kita selamat.........mereka yang marasa diri mereka kiamat..........akan sentiasa merasa tidak selamat dan senang setiap masa......lalu tidak senang melihat orang lain senang, hingga suka membuat kacau-bilau.  Maka seperti berlakunya Kiamat, sebagaimana
dapat kita saksikan setiap masa, ada-ada sahaja perkara yang tidak baik berlaku disekelilig kita.

"Adakah manusia benar-benar mengikut segala apa yang Engkau tulis,  hingga manusia seperti telah cukup mengerti.....KIAMAT telah lebih awal ALLAH IHLAMkan ketas manusia,  malah tajuk-tajuk kebelakangan ini hanya sekadar mengupas tajuk-tajuk sebelumnya."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan