Ahad, 19 Februari 2017

BAGAIMANA MENGENALI ORANG DEWASA...!!!

Jangan bilang Negara sahaja ada sejarah,  semua ciptaan ALLAH ada sejarah.,  biar hanya seekor semut yang kecil.  BAGAIMANA MENGENALI ORANG DEWASA...???  Banyak orang bilang tanya UMURNYA,,,,(60 tahun, warga Emas). Namun apa benda pun tak tahu.....macama mana bilang umur 60 tahun itu DEWASA....(bukan semua).  Tapi secara LOJIKnya, mengenali orang itu DEWASA adalah,  kerana Pengalamannya dan Ilmunya.  Malah ada banyak belaku.....ANAK Solat, bapa tak Solat.  Anak pandai Ngaji....bapa tak pandai  Sebab bapa hantar anak belajar Ngaji dan Solat....sedang Bapa tak mahu belajar.  Akhirnya bila malu pada jiran atau orang,,,,,belajar dengan ANAK.  Anak pula yang jadi Bapa.

"Khabarkan pada Dunia dan Manusia,  tiada yang lebih tahu melainkan ALLAH yang Maha Tahu, jika orang JAHAT itu bertaubat, hanya Allah yang tahu menerima Taubatnya......sekali pun Manusia menganggap ia sudah Taubat.  Demikian juga yang manusia menganggap Manusia itu BERIMAN, hanya Allah yang Maha Tahu tentang Imannya, manusia sedikit pun tiada akan tahu, hanya kerana melihat pakaian dan amalanya."

CONTOH......dari dahulu hingga sekarang bagaimana SIKAP para PEMIMPIN AMERICA  yang telah mencapai ke 45 kali......dari dahulu hingga sekarang bagaimana Sikap para pemimpin Dunia lain yang telah bertukar ganti.......Lalu tanya diri anda......NEGARA mana yang SIKAP para pemimpinnya masih tak pernah berubah cara mereka mengurus NEGARA mereka dan pandangan mereka kepada Negara Luar. 

"Maka berkata Allah kepada Engkau,  tiada yang lebih Arif soal HUKUM, melainkan ALLAH yang Maha ARIF dan Maha ADIL.  Lalu tiadalah akan mereka itu telepas dari HUKUMAN ALLAH,  biar ALLAH yang MAHA BERKUASA melakukannya, bukan Engkau.  Cukuplah bagi Engkau menyampainkan IHLAM ALLAH untuk mereka,  sama ada mereka mendengar atau tidak, itu URUSAN ALLAH.....jangan melebihi BATAS."

CONTOH.......Ia budak Jahil, namun tiada yang mahu percaya Ia budak yang BAIK.  Ia budak BAIK tapi tiada yang mahu tahu adakah Ia budak Jahil.....Lalu mereka takut melihat dan mendengar kejahilan yang dilakukan dahulu.  MEREKA TAK PERCAYA.  Lalu mereka puji dan sanjung apa sahaja pemberian dan pertolongan yang diberikan olehnya (budak BAIK tadi).  MEREKA AMAT PERCAYA.  Sedang mereka tak pernah tahu sebenarnya Ia telah menjadi budak JAHIL.  Sedang yang Jahat itu tadi, telah menjadi budak BAIK.

"Khabarkan kepada Dunia dan Manusia, bagaimana Dunia dan Manusia telah banyak terperdaya dan tertipu,  kerana dunia dan manusia, hanya melihat dan mendengar SEJARAH.  Sedang Allah yang mengatur segala-galanya, atas kehendak ALLAH, dengan tiada sesiapa yang boleh menghalang.  Begitu sempit sekali mereka berfikir, sedang ENGKAU belum habis menulis IHLAM ALLAH, seakan -akan mereka sudah tahu apa yang Engkau TULIS.  Bukankah ALLAH telah menurunkan IHLAM ini dahulu, sedang mereka tak mahu tahu, sebab itu mereka hilang AKAL."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan