Selasa, 7 Februari 2017

JANGAN JADI HERO

Kerana kamu ada KUASA janganlah pula kamu mahu jadi HERO politik?

Makanya janganlah kamu mengada-ada yang tak ada? cakap saja berterus-terang "TAK ADA" tahulah semua orang? kerana ini bukan ALIMIAT! AWAS!

Walaupun Dunia Order Baru menyatakan Dunia tiada sempadan.  manusia harus berfikir sebijak mungkin,  kerana dua CERITA YANG DIPAPARKAN DIHALAMAN SEBELAH TADI MENGAMBARKAN DUA SITUASI BERBEDZA....DENGAN DUA MASALAH BERBEDZA.

Siapa yang kepingin sangat nak jadi HERO......jadi pelakon FILEM ambil peranan HERO.....tapi pada DUNIA NYATA......tiada yang HERO......kenapa......?  Biar Allah yang jawab.

"Khabarkan kepada manusia, janganlah mereka memandai-mandau mahu jadi Imam Al-Mahdi, itu semua urusan Allah, biarpun Al-Mahdi itu manusia biasa, namun apabila Allah bangkitkan dirinya menjadi Al-Mahdi, DIA akan menjadi Manusia Luarbiasa"

"Khabarkan juga kepada manusia janganlah mereka berbuat kacau-bilau, kerana BUMI ini Allah yang punya.  Janganlah pula mereka cuba membinasakan BUMI ini dengan mencipta KIAMAT......hingga menakut-nakutkan manusia yang ingin hidup harmoni, tenang dan damai, lantaran diri mereka merasa mereka BERKUASA."

"Jika Dajal sekali pun, itu juga atas kehendak ALLAH maka adanya Dajal.....kerana bagi ALLAH Dunia ini telah tiba saatnya (KIAMAT) dihancurkan.  Hal KIAMAT adalah Ilmu Allah, tiada sedikit pun manusia mengetahui akanNYA.  Lalu jangan berlagak dengan apa yang kamu ada untuk menghancurkan BUMI ini, jika terjadinya yang demikian itu juga kehendak Allah,  tapi bukan BUMI yang hancur, melainkan kehidupan, termasuk makan minum manusia dan manusia itu sendiri."

"Dimana NEGARA kamu yang kamu banggakan itu, adakah NEGARA kamu itu diperbuat dari BESI atau Dari Gunug-Ganang yang TEGUH dan KUKUH, sedang hanya AIR hujan pun sudah banjir dan binasa,  bagaimana jika ada lagi angin dan puting beliung, atau bumi (tanah) nya mendap atau merkah, dapatkah kamu berjalan mahupun bergerak."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan