Isnin, 6 Februari 2017

POLITIK WUJUD SEAWAL ISLAM

DALAM KONTEKS APA PUN......SEMAMNGNYA ADA MASUK UNSUR-UNSUR POLITIK


....LANTARAN ISTILAH POLITIK ITU TERLALU LUAS.....DEMIKIAN JUGA ISLAM.....SEBAB  AL-QURAN ITU KITAB SEPANJANG ZAMAN.....HINGGA DIANGGAP PENUTUP SEGALA KITAB.......BERMAKNA TIADA SEBUAH BUKU ATAU KITAB BARU YANG BISA MENANDINGI AL-QURAN.

Maka Ana memberi kupasan mengenai API bukan secara langsung.....kerana ianya amat berbahaya.....untuk membinacarkan API harus berhati-hati......kerana KECIL kawan bila BESAR lawan.....POLITIK satu jalan merungkai jalan masuk sebelum menyiram AIR meredah API.

berbalik kepada 5 negara, merupakan satu angka yang paling positif untuk dirungkai....angka 5 membentuk tafsiran amat luas dalam pengertian ANGKA.....kerana berada di POSISI paling TENGAH.....menurun juga bukan mudah, apa lagi mendaki.

membentuk bulatan API dalam lima buah pelita......harus jaraknya seimbang.....agar pantulan cahaya tidak terganggu.  Merungkai ksah 5 NEGARA paling cekap merancang mengambil kesempatan dalam pelbagai ISU untuk menutup ISU UTAMA.....membuat NEGARA ini menutup kelemahan diantara mereka.  Mereka bijak menutup kelemahan rakan mereka, jika terdapat kesan yang mula dapat dijejaki.

Dari penglihatan ALLAH seawal rancangan mereka (manusia yang merancang ALLAH juga yang menentuknn),,,kebijaksanaan mereka menutup jejak.....membuat negara dan pemimpin ISLAM terjebak.....kerana mereka menyerang dan bertahan dalam serampang dua hingga tiga mata.....bila dua menyerang tiga bertahan.....bila tiga menyerang dua bertahan atau berselih ganti.....lalu ISU UTAMA dunia UN atau PBB hilang FOKUS.....lalu melupakan seketika atau lupa terus.  5 NEGARA ini ketawa besar dan menang BESAR....UN hilang SUARA.  OIC hilang SUARA.  ASEAN membisu....OPEC jadi MANGSA......sebab OPEC itu API (minyak).  Kalian faham alhamdulliah....jika tak faham.....ini sahaja IHLAM yang ALLAH berikan merungkai segala jalan CERITA...namun masih belum berakhir.......KECUALI ANA mengaku MUHAMMAD.......sebab itu awal perjanjian.

Mengaku Muhammad bukan perkara mudah......sebab ANA bukan lagi Ana yang sedang menulis ini, perubahan mendadak terus terjadi.....sebab itu ANA kena TANGGUH hingga ke satu SAAT yang paling TEPAT.....sebab petnjuk ALLAH itu lebih AFDAL dari segala-galanya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan