Khamis, 7 November 2019

"000"


Allah menurunkan Ihlam hari ini dengan tidak bertajuk hanya "000" tidak juga ditulis dengan perkataan "kosong" kerana 0 itu tetap disebut sebagai angka atau nombor atau tiada atau X atau lubang (HOLE).  Maka kerana itulah Khalifah teringin menulis IHLAM ALLAH hari ini berkenaan dengan "LUBANG" cakap orang ITALY sebagai "VUCA", kalau sesiapa pernah ke ITALY ada sebuah Restoran bernama "VUCA"???

1) BLACK HOLE ATAU LUBANG HITAM:


Cerita mengenai Blach Hole ini sebenarnya dimulai oleh seorang saintis NASA? tak perlu sebut namanya sebab tak penting sangat.  Lalu menjadi PANAS untuk beberapa abad? Hingga yang terbaharu diceritakan oleh seorang pakar berbangsa Melayu? Seorang Perempuan? tak perlu sebut dari Negara Mana? sebab itu tak penting.  Apapun solosinya masih kurang JELAS, namun diterima oleh semua PAKAR PENGKAJI sebagai yang TERBAIK!!! Alhamdulillah, kerana bukan sahaja dia berbangsa Melayu tapi beragama Islam!!! Tahniah.



2) LUBANG GOLF:


Agak-agak siapakah yang pertama menemui permainan GOLF ini? tak payah fikir sebab itu tak penting.  Apa yang penting jika zaman dulu kebanyakkan pemain GOLF merupakan dari keturunan orang yang mempunyai STATUS agak TINGGI!!! Namun hari ini STATUS itu sudah tak penting lagi kerana semua orang boleh bermain GOLF asal punya WANG untuk membayar keahlian??? kerana permainan GOLF hari ini sudah dipertandingkan???

3) LUBANG KUBUR:


Setiap yang bergelar MANUSIA pasti akan MATI dan bila MATI ada pelbagai cara mengurus MAYATNYA>>>ada bangsa/agama melakukan secara MEMBAKAR dan ada pula MEMBEKUKANNYA, namun yang MAJORITI mayat itu ditanam atau dimasukkan kedalam LUBANG yang disebut sebagai KUBUR!!! Makanya tentu saudara sekalian bertanya "untuk apa Khalifah ceritakan (3 Lubang) semua ini"??? Tunggu dan Lihat kesimpulannya NANTI??? Harap Bersabar!!! dengan tajuk baharu!!?? sebagai Bahagian ke 2??


Tiada ulasan:

Catat Ulasan