Jumaat, 22 November 2019

ROMBAKAN KABINET MALAYSIA!!!

Sebenarnya Tun M bukanlah semudah yang kalian fikir menjatuhkan IMEJ Beliau sebagai seorang NEGARAWAN dengan permainan Politik "ALA CATUR" hanya dengan perangkap "KUDA">>>>>AWAS!


Kenapa dengan dia ini>>>>>gambar dipetik dari satu ARTIKEL berbunyi, "Anwar dinasihati jangan Hiraukan teguran Tun. Mahathir" Apa kala Tun Mahathir tidak yakin dengan kemampun Anwar Ibrahim menerajui Negara Malaysia sebagai PERDANA MENTERI! 

Sikap JELAK Tun Mahathir semakin tua semakin keluar segala Ulah Beliau yang kurang sihat.  KAMI pula nak tegur beliau, jangan sampai kejelakan beliau membuiat Allah membuka segala AIBnya yang selama ini ditutupi rapat oleh Allah. Tun Mahathir satu-satunya Pemimpin Dunia yang tidak pernah menerima ada orang lain lebih BIJAK dari Beliau. KAMI kira beliau harus berehat secukupnya, biarkan Mereka (Pemimpin yang ada hari ini) mencuba IDEA BAHARU mereka sesuai dengan peredaran zaman.

Cukuplah sebagai BUKTI bahawa RAKYAT dah MUAK dan BOSAN dengan perangai Beliau, sehingga kehilangan Wang Deposit semasa PRU15 (yang tidak pernah berlaku selama Beliau berlecempung dalam dunia POLITIK) tidakkah Beliau merasa (terhina)?  Begitulah apabila Beliau sering suka menghina orang-orang bawahan Beliau selama ini?

Sewaktu menjadi PMKe7, sudah kelihatan terlalu banyak kepincangan dalam Pentadbiran Tun M hanya selama 22 bulan, sehingga secara hormat melepaskan jawatan PMKe7 melalui perletakan Jawatan,  lalu mahu lagi nak jadi PMKe8 (Belum pernah ada Pemimpin Dunia setamak Tun.Mahathir)?

Gambaran Tun Mahathir meletak jawatan sebagai Perdana Menteri secara SIMBOLIK!!! memang inilah style TUN M bercakap dari dulu.....?

Sebelum ini pada tahun 2014 ada dua tajuk yang kalian perlu BACA "HOW ASIA LOOK LIKE" dan "LOOKING FORWARD"?? sebagai dorongan kepada Khalifah menulis Ihlam Allah ini mengikut Tajuk tersebut diatas?  Ada tiga sebab mengapa Tun Mahathir merombakkan cabinet>>>>>


PERTAMA: Kalahnya PPBM D P165?

Kekalahan yang ternyata begitu TERUK sebagai satu PETANDA atau memberi GAMBARAN kepada Kerajaan pemimpinan Tun Mahathir yang selama memerintah meletakkan keyakinan penuh bahawa RAKYAT masih menyokong Kerajaan atau nama TUN M sendiri?  Tun Mahathir tidak menduga akan kalah begitu BESAR MAJORITI diperolehi pihak lawan?

KEDUA: Tun M mula RISAU ?


Kerisauan Tun Mahathir ada asasnya apabila melihat GELAGAT para Pemimpin Pakatan Harapan seperti tidak lagi kelihatan SEHALUAN apabila sering membuat KENYATAAN bercelaru?  Demikian juga HALnya dengan Jemaah Menteri yang kelihatan sangat LEMAH bilamana berlaku sesi SOLA JAWAB dalam Dewan Rakyat? Kedua Jemaah Mnteri seperti takut hadir di DEWAN RAKYAT hingga menyebabkan banyak KERUSI terlihat KOSONG???  Sesuatu HAL yang tidak pernah berlaku selama 60 tahun BN Memerintah?

KETIGA: Ekonomi Negara Merundum?

Cuba kalian amati mengapa SAHAM FBMKLCI jatuh begitu TERUK? Ketika mengambil alih dari BN tanggal 9hb. Mei, 2018 FBMKLCI 1666 mata? Lalu naik 1810 100hari pertama PH Memerintah? Pantas terus jatuh kepada 1690 mata pada 1hb. Jan, 2019 dan kini hanya tinggal dibawah paras 1600 mata?  Hingga memaksa Kerajaan begitu Banyak menjual ASET KERAJAAN bagi menampung segala macam PERBELANJAAN bagi URUSAN PENTADBIRAN DAN PEMBANGUNAN>>>Kerajaan lebih banyak mengguna pakai angka-angka berbau POLITIK sebagai MUSLIHAT mengelirukna RAKYAT? Konon Ekonomi Negara semakin MAMPAN???

MENGAPA MESTI SELEPAS APEC?:

Jika BENAR Tun Mahathir merombakkan KABINET selepas persidangan APEC D KUALA LUMPUR? ternyata sebagai SATU panduan bagi TUN M mencari "IDEA" bagaimana nantinya Rombakkan itu berlaku?  Kerana jika Tun M tersalah PERCATURAN!!! Bakal Mengundang banyak HAL kearah yang lebih TERUK seperti menarik Rambut didalam Tepong? Rambut tak putus, Tepong tak berselerak?  Perkara paling Utama??? Adakah ANWAR akan memduduki Jemaah Kabinet Kerajaan? Jika ya? Perkara yang LOJIK berdasarkan MIRIT. ANWAR harus menjadi TPM? sebagai akan bakal menjadi PM ke8? Selain TPM? ANWAR seperti tidak perlu lain-lain Kementerian kerana pernah menjadi pelabagi Jawatan Menteri semenjak 22 tahun Tun Mahathir PM? Dan Jawatan terakhir ANWAR pegang ialah TPM? Di waktu ERA Tun Mahathir? Mungkin kah Tun Mahathir mahu sekali lagi melantik ANWAR menjadi TPM ? Jika tidak? ternyata Tun Mahathir sebenarnya ternyata tidak YAKIN dengan Kemampuan Anwar yang Tun M anggap Anwar hanya layak menjadi PM diatas PENTAS bukan dalam Kerajaan?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan