Isnin, 18 November 2019

COIL #tersimpulrapi

Kini COIL itu telah tidak kelihatan rapi lagi? Segalanya apabila tercetus "DAM" lalu menjadi "DAMAGE" itulah IKATAN (PN MN PH dan BN) gambar sekadar Hiasan dan Kiasan!


Malam ini Khalifah dibangunkan untuk menunaikan Solat Tahajud? jika malam-malam sebelumnya 8 raakat? namun malam ini hanya 4 raakat? seraya itu SUARA itu berkata…..
"Malam ini Engkau harus memberi khabar kepada manusia mengenai sebuah "IKATAN" yang TERSIMPUL RAPI" disebut sebagai "COIL"

COIL #tersimpulrapi:

Dari sebuah Surah bernama Al-Alaq (96) Allah berfirman bermaksud….."Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah" ayat 2 dan seterusnya Allah berfirman bermaksud…"Dia yang mengajar (manusia) dengan qalam dan Dia juga mengajar kepada (manusia) apa yang tidak diketahuinya.  Benar.  Sesungguhnya manusia itu suka melampaui batas.  Kerana melihat dirinya sudah cukup.  Sesungguhnya hanya kepada Tuhanmulah engkau kembali." ayat 4 hingga 8.

Manusia tercipta dari AWAL ASALNYA adalah Tanah Air Angin dan Api dinamakan ADAM? dari Tulang Rusuk sebelah Kiri Allah ciptakan HAWA sebagai satu IKATAN disebut sebagai INSAN.  Lalu daripada itu manusia seterusnya tercipta dari setetes AIR MANI lalu menjadi segumpal darah?

Dari perkataan "COIL" manusia menciptkan pelbagai PERKATAAN tambahan sehingga mempunyai maksud yang sama tapi membawa kepada tujuan yang berlainan? Seumpama 
"COILPQUY" lalu seterusnya "COILUSION" berubah pula menjadi "COLONY".  Dalam
tak sedar manusia telah melampaui batas??? KENAPA? kerana dari PERKATAAN tambahan ini? Wujudlah pelbagai IDEA atau CARA manusia berfikir dalam satu IKATAN yang pernah Khalifah sentuh melalui Sahabat Merah mengenai perkataan "CLANDSTINE" atau "hidden secret".

Dalam ertikata lain...perkataan "COLONY" hari ini lebih kepada kegiatan KUASA POLITIK berkumpulan yang mempunyai perjanjian RAHSIA sebagai disebut "COILUSION" yang sedemikian adakalanya boleh mengundang kepada KABAIKAN tidak kurang juga membawa kepada KEBURUKAN??? Jika menjadi buruk maka tercetuslah "DAM" lalu menjadi "DAMAGE" apabila USIA mampu mengubah segalanya menjadi satu KELAINAN???!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan