Sabtu, 2 November 2019

6 PENJURU PRK P165

Sebut sahaja 6 PENJURU akan teringat Tanjong Piai....


Namun RAKYAT MALAYSIA perlu tahu MELAYU hari ini meliputi 6 Penjuru GELOMBANG KEMELUT POLITIK NEGARA! Apakah GELOMBANG itu? 
UMNO PPBM PAS PKR AMANAH PEJUANG
6 parti politik melayu 
kelirukan ISLAM!
KEMELUT POLITIK MALAYSIA?
TERGAMBAR!

WABAK PENYAKIT BAHARU!

Semalam Khalifah menyiarkan dua tajuk bertarikh 2/11/2014 1) WABAK PENYAKIT 2) BAGAIMANA BERMUAL BEGITULAH BERAKHIR. Dan hari ini Khalifah dengan sengaja menyiarkan tajuk 6 PENJURU PRK P165 sempena 2/11/2019 yang jua berlangsung semalam.

KELEBIHAN 6 PENJURU:

Hanya satu sahaja kelebihan 6 PENJURU iaitu sebagai petanda AMALAN DEMOKRASI BERJALAN begitu baik di Bumi Malaysia, kerana tiada sekatan bagi sesiapa sahaja yang teringin mengambil; bahagian dalam POLITIK untuk menjadi WAKIL RAKYAT, dengan tidak mengira STATUS??????  Amalan sedemikian memang cukup BAIK tapi KEKURANGAN atau KELEMAHAN NYA terlalu banyak…….

KEKURANGAN/KELEMAHAN 6 PENJURU:

Sebenarnya kelemahan atau kekurangan pertandingan 6 PENJURU ternyata begitu banyak?????? kerana akan membuat atau memberi IMPAK kepada KEPUTUSAN UNDIAN!!!???
1) terjadi jua perkara seperti SABOTAJ
2) berlaku pepecahan UNDI hingga menghalang MAJORITI lebih besar

3) mungkin jua timbul perbuatan SENGAJA sebagai AGENDA POLITIK KOTOR
4) menimbulkan/mengelirukan PENGUNDI memilih CALON TERBAIK
5) memberi ruang kepada ORANG-ORANG tertentu mengubah SISTEM SPRM?!
6) tidak menampakkan AMALAN BAIK kepada DUNIA LUAR?! kerana seolah-olah pemimpin Malaysia ini suka berebut-rebut ingin menjadi Wakil Rakyat?! Nak tunjuk LAGAK masing-masing?!  Gambaran sedemikian hanya seolah-olah memperdayakan RAKYAT/PENGUNDI hingga menjadi serba-salah?! Juga mampu menjadikan AMALAN PERPADUAN AKAN MENJADI PORAK-PERANDA DENGAN PELBAGAI ISU dibawah oleh CALON MASING-MASING???!!!

AKHIRNYA RAKYAT/PENGUNDI YANG GIGIT JARI, jika kemenangan hanya MAJORITI kecil?!! atau jika ada UNDI yang lari ke CALON lain yang sepatutnya mampu membuat yang kalah itu MENANG?!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan