Ahad, 3 November 2019

LEGENDA BUKIT LEMAS BHG2:

Hari ini tanggal 3/11/2019 mengikut Standard Pacific Time, Khalifah dengan izin Allah menceritakan atau mengupaskan atau menyiapkan Tajuk Legenda Bukit Lemas Bahagian 1 melalui tajuk diatas.....:-

Pada tahun 1955 seorang Pakar Dari America datang membuat kajian bertahun-tahun selama hampir 10 tahun mengenai Bukit Lemas sehingga hari ini KAJIAN itu disembunyikan atau tidak dilaporkan kepada UMUM??? atas apa sebab juga tidak diketahui!!!

Namun dari 10 orang yang datang membuat kajian hanya 9 orang sahaja yang selamat kembali dan seorang daripada mereka hilang tidak diketahui hingga ke hari ini??? Selepas itu datang pula beberapa Pelancong dari JAPAN & KOREA membuat RISIKkan secara tersembunyi atau tidak dihebohkan? juga tidak diketahui akan tujuan mereka???

Namun apa yang dimaklumkan atau diketahui oleh Masyarakat Jomo Sama ada kaitan dengan HARTA KARUN peninggal JAPAN & BRITISH, namun dinafikan oleh Masyarakat Jomo Sama atas sebab mereka punya jalan cerita lain yang mereka lebih YAKIN!!!

Apapun yang JELAS didapati ada saluran MINYAK mengalir dari BUKIT LEMAS??? Namun ada beberapa RAHSIA Allah tak izinkan bagi Khalifah bercerita kerana dianggap terlalu SULIT & demi kepentingan Masyarakt JOMO SAMA??? yang menetap dilaring-laring Bukit Lemas & jua Penjaga Bukit tersebut???

Dan diAkhir Zaman Bukit Lemas jua ada KISAHNYA yang mungkin MUNCUL seorang PEMIMPIN @WALI ALLAH sebagai menyelamat Masyarakt Jomo Sama dari MALAPETAKA & BENCANA yang akan MELANDA!!! Hal ini diceritakan dalam KITAB JOMO SAMA @SAMA NANGKA!!! yang didapati dari SUKU SUNDA 600 tahun yang lalu!!! Apabila diperkatakan JOMO SAMA berasal dari SUKU BUNIAN yang menjelma dibumi NYATA??? kerana diSUMPAH dan mereka ini mempunyai TAKTHA DIRAJA??? Yakni RAJA LANGIT???

Kesimpulannya Kisah Legenda Bukit Lemas hanya tersimpan dalam sinubari generasi muda, kerana kebanyakkan orang-orang berpengaruh menyimpan KITAB tersbut telah meninggal, yang tinggal hanya cebisan kertas-kertas usang yang tidak jelas....???

1 ulasan:

  1. Numpang promo ya Admin^^
    ingin mendapatkan uang banyak dengan cara cepat
    ayo segera bergabung dengan kami di ionpk.club ^_$
    add Whatshapp : +85515373217 || ditunggu ya^^

    BalasPadam