Jumaat, 8 November 2019

#12RABIULAWAL1441H BERSAMAAN SABTU (7)

12 RABIUL AWAL 1441H SABTU (7);

Suara itu berkata…."Sungguh hari ini tiada manusia bermain SAHAM FBMKLCI (TUTUP)! Maka apakata jika Engkau melihat Al-Quran (12:7) sempena 12 Rabiul Awal 1441H hari Sabtu (7), kerana dengannya engkau mungkin mendapat petunjuk Allah? Maka selepas itu terbalikkan angka itu menjadi (7:12) mana tahu ada Petunjuk Allah engkau bisa perolehi."

Lalu Khalifah pantas mendapatkan Al-Quran membuka dan membaca akan (12:7) Allah berfirman bermaksud…"Sesungguhnya dalam kisah Yusuf dan saudara-saudaranya ada beberapa tanda (kebesaran Allah) bagi orang-orang yang ingin mengerti." Dan Khalifah terus beralih kepada Al-Quran (7:12) Allah berfirman bermaksud…"Allah berfirman: "Mengapa kamu tidak bersujud kepada Nabi Adam waktu Aku perintahkan?" Jawapan Iblis "Aku lebih daripadanya, Engkau ciptakan aku dari api dan Engkau ciptakan dia dari tanah".

Demikian itu Suara itu pun berkata…."Dan bagaimana Engkau mendapati dari kedua-dua ayat tersebut (12:7) dan (7:12)?".  Khalifah pun menjawab…."Ya! Sungguh Khalifah mendapati kedua-dua ayat (12:7) dan (7:12) itu ada Petunjuk Allah sepertimana yang pernah Khalifah Lihat dengan kedua mata Khalifah akan menjadi saksi baginya".  Lalu Suara itu menghilang, Khalifah terpaku seketika memikirkan segala apa yang pernah Khalifah lihat dengan kedua mata Khalifah melalui Kaca TV dan Alam Nyata setiap kejadian yang berlaku??? Tentang Sikap DENGKI< CEMBURU<>BENCI MEMBENCI<>FITNAH begitu banyak berlaku dan segala yang demikian itu serupa GAYA IBLIS pada ayat (7:12) dimana manusia tidak lagi takut melanggar PERINTAH ALLAH, malah manusia begitu BERANI melakukan KEMUNGKARAN dan MELEBIHI BATAS setiap perkara yang manusia lakukan.  Kerana manusia beranggapkan bahawa mereka punya KUASA dan WANG serta PENGIKUT membantu atau menolong mereka menyokong melakukan apa sahaja KEMAHUAN mereka???

1 ulasan:

  1. Depo 20ribu bisa menang puluhan juta rupiah
    mampir di website ternama I O N Q Q
    paling diminati di Indonesia,
    di sini kami menyediakan 5 permainan dalam 1 aplikasi
    ~bandar poker
    ~bandar-q
    ~domino99
    ~poker
    ~bandar66
    segera daftar dan bergabung bersama kami.Smile
    Whatshapp : +85515373217

    BalasPadam