Isnin, 25 November 2019

RUANG-RUANG KOSONG.

Allah memilih tajuk ini "RUANG-RUANG KOSONG" sebagai mengatakan atau menyampaikan apa-apa yang "PATUT" mengenai "KOMPROMI" gambar hanya KIASAN!!!


dan "OPTIMIS"

hingga membawa kepada kehadiran Khalifah malam ini menulis IHLAM ALLAH berpandukan 2 PERKATAAN di atas seperti dibawah ini…...

Hari ini tanggal 25/11 Al-Quran (25:11) "Tetapi mereka mendustakan hari kiamat.  Dan Kami menyediakan neraka yang bernyala-nyala untuk mereka yang mendustakan". Pada masa yang sama Allah terbalikkan angka itu menjadi Al-Quran (11:25) "Dan sesungguhnya telah Kamu utus Nabi Nuh kepada kaumnya, (ia berkata) "Sesungguhnya aku pemberi peringatan yang terang kepada kamu".

Dari dua ayat Al-Quran itu (25:11) dan (11:25) adalah tanda-tanda JELAS mengenai kehadiran Kami sekadar menyampaikan Perintah Allah memberi PERINGATAN #akhirzaman dan manusia tentang bagaimanakah nantinya akan berlaku akan KIAMAT itu? sebenarnya KIAMAT itu ada dua perkara...

PERKARA PERTAMA:

Mengenai manusia itu sendiri? Yakni Ulah dan Sikap manusia mengurus diri menjalankan kehidupan sebagai MUSAFIR di bumi Allah?  Sebagaimana hari ini betapa manusia semakin BERANI melanggar perintah Allah hingga mereka tak serik serik melakukan "KEMUNGKARAN" dan sanggup juga FITNAH-MEMFITNAH sesama mereka kerana mengejar DUNIAWI?  Pada masa yang sama manusia juga GAGAL mengurus BUMI dengan SEMPORNA hingga mendatangkan pelbagai azab bencana menimpa manusia atas KEMURKAAN ALLAH!!! hingga kelihatan seperti mahu kiamat???

PERKARA KEDUA:

Bagaimana Dunia dan segala isinya akan HANCUR begitulah KIAMAT itu berlaku? Maka tiada satu pun akan selamat? melainkan segalanya MUSNAH dan tiada sesiapa pun yang mampu menyelamatkan apa yang berlaku kecuali ALLAH!!! Maka pada ketika DUNIA KIAMAT Allah membiarkan saja segalanya MUSNAH KEHANCURAN, kerana itulah sebagai berakhirnya zaman manusia dengan DUNIAWI untuk berpindah ke UKHRAWI!!!

Demikian itulah Kami sesungguhnya hanyalah sekadar memberi PERINGATAN kepada sesiapa yang terlupa atau lalai dengan tanggongjawaban kepada mengingati ALLAH!!! Sesungguhnya hanya Allah sahaja yang mampu menyelamatkan manusia dan kepada Allah jualah manusia kembali!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan