Sabtu, 3 Oktober 2015

Luah Rasa Pusingan Kedua

Salah Siapa jika SUBSIDI disalahguna?

Kerana aku datang dari keluarga paling rendah, aku kira belum pernah ramai merasa apa yang aku rasa.  Jika kelmarin aku mengatakan petani juga boleh buat kerja tak baik. BETUL. Banyak subsidi kerajaan disalah GUNA:

Jika Nelayan buat tak baik, BETUL. Banyak pertolongan kerajaan seperti
pukat, motor boat dan lain-lain disalah GUNA.  Jika orang kerja dengan kerajaan juga buat tak baik,
BETUL. dulu pengeluarn EPF untuk beli komputer disalah GUNA,.  Aku hidup dibawa nampak
sangat perangai dan tabiat orang diatas.  Lepas itu yang jadi YB pula, bagi apa yang petani dan nelayan dapat, kepada yang bukan petani dan nelayan, tapi orang kerja kerajaan.  Nak sabar, BOLEH,  bukan nak lawan, aku kalau mahu jumpa SPRM bila-bila boleh buat, tapi buat apa kacau periuk nasi
orang, tapi jika terus diam, perangai mereka menjadi-jadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan