Sabtu, 3 Oktober 2015

LUAHAN RASA BERMULA

Hari ini Allah mengizinkan diri ini menjadi aku buat seketika..  Bagi meluah segala terbeku dihati
sepuas-puasnya, biar satu dunia tahu dan GEMPAR.  Bukan MARAH<>GERAM<>BENCI<>
DENGKI atau apa sahaja perkataan yang buat semua orang TAK SUKA DENGAR.  Jika ada
yang tak pernah makan ubi kayu, aku lah orangnya yang banyak makan UBI KAYU.  Kini hidup
aku mewah walapun bukan kaya-raya.  Aku anggap apa yang aku ada hari ini dah lebih dari cukup.
Andai aku tidur-makan masih belum habis sampai akhir hayat.  Kenapa aku harus buat kerja yang
membuat semua manusia marah atau tidak senang dengan aku.  Kan lebih baik diam sahaja, banyak-banyak ingat pada Allah (yakni berzikir).  Kerana terlalu banyak berzikir dan Solat (yakni hampir semua Solat Sunat dikerjakan, kecuali Solat Tasbih, Solat Istihara, Solat Hajat dan beberapa lagi
yang lain aku kira hanya dilakukan bila keadaan memerlukan) membuatkan aku jadi begini, tak bisa tidur dan terus buat kerja atas Perintah Allah.  Tanya semua penceramah yang memang bijak ILMU.mahukah mereka duduk diam, senangkah mereka duduk diam (yakni yang benar-benar menjalankan perintah Allah), andai tiada lagi mahu bercakap mengenai KEBENARAN, maka terlalu
cepatlah kehancuran manusia ini.......bersambung....(sambongan pertama)

Bermulanya satu perjalanan (yakni menjalankan Perintah Allah) bukan lah kehendak ANA membuat sesuatu yang menyusahkan semua orang.  ANA hanya diPerintahkan menyampai.....samaada diterima atau tidak itu hak setiap orang.  Lagi apa yang terjadi pada ANA hari ini, apabila banyak orang belum PASTI dimana kah kedudukan ANA bercakap sekarang ini.....

ADAKAH SEBAGAI SEORANG YANG WARAK ATAU USTAZ.......?
ADAKAH SEBAGAI MUSAFIR TUMPANG LALU.......?
ADAKAH SEBAGAI UTUSAN ALLAH (jika UTUSAN sebagai apa....? )
ADAKAH SEBAGAI PEMBUAT CERITA KOSONG (pendusta atau Munafik)....?
ADAKAH SEBAGAI INSAN MULIA (yakni mendapat Petunjuk Allah)....?
Pasti kalian akan mendapat jawapannya dihujung PERJALANAN INI NANTI....!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan