Sabtu, 3 Oktober 2015

NYA....? BILA.......? mana.......? (Ihlam sepanjang hari)

Begitu Manusia #dhini mendepani #covid19? Pada masa yang sama manusia tutup pula Rumah Allah, jika mereka bersolat sekali pun, banyak ruang-ruang kosong.......Seperti seolah-olah #covid 19 itu lebih berkuasa dari ALLAH!

gambar hanya KIASAN!

#dhini bergelombang dengan #PHASE2 serangan #covid19? Al-Quran (21:27).....

gambar dipetik sebagai KIASAN!

"sesungguh.......nya, BILAmana Allah berkehendak, tiada siapa boleh menghalang, demikian juga sebalik.....nya.  Lalu katakan kepada mereka, BILAmana mereka sangat bijak, maka tanyalah padamereka, apakah itu NYA.......  ?.  Ketahuilah oleh mereka, bahawa engkau telah menggunakan NYA untuk dua tajuk yang berlainan."
"Demikianlah Allah itu Maha Bijak, BILAmana manusia cuba menentang akan perintah dan ciptaan
Allah, lalu Allah lalaikan (yakni terlalu payah mereka berfikir) mereka hingga mereka lupa BILA.....mana, sedang kedua-dua....nya... pertanyaan (yakni jawapan NYA berbedza).  BILA itu masa..........? sedang mana.........adalah sesuatu (yakni juga belum diketahui)......?"

#PHASE2 DUNIA HARI INI:

Begitu Engkau telah kerap kali mengingatkan mereka mengenai Kitab Allah Al-Quran (40:19) (40:20) (40:40) (42:14) dan banyak lagi.  Bahkan mereka terus INGKAR! Maka katakan kepada mereka apa itu NYA Al-Quran (21:27) Mereka tidak mendahuluiNYA dengan perkataan dan mereka mematuhi perintahNYA.  kerana NYA mempunyai "ARSY", Al-Quran (20:14) Sesungguhnya Aku adalah Allah. Tidak ada Tuhan selain dari Aku.  Sembahlah Allah dan dirikan lah Solat untuk mengingati Aku.

Jesteru NYA? BILA? dan MANA? Bacalah oleh manusia akan kitab Al-Quran sebagai mendapat atau mencari jawapan paling "TEPAT"? Dunia Hari ini telah dipenuhi oleh manusia "MUNAFIK" dan KAFIRUN yang senintasa mengejar DUNIAWI tanpa rasa PUAS, malah sanggup melakukan semua hal melebihi batas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan