Selasa, 20 Oktober 2015

Surat Untuk PM - RAHMAN

Selamat mengabdikan diri kepada ALLAH untuk PM = RAH (Rahman, Abdul razak dan Hussien Onn).....MAN (tak masuk senarai PENGABDIAN lantaran masih HIDUP).  Cuma (A) Abdullah agak kurang sihat (di DOAkan moga dipanjangkan USIA dengan kesihatan yang BAIK). (MN) Mahatir & Najib masih AKTIF berpolitik hingga saat ini (21/9/21).


 yang telah pergi menghadap Illahi dan aku menghadiahkan Al- Fatihah.

 Segala jasa baik kamu akan ku abadaikan dalam memori hidupku.

Untuk PM Mahathir, tuan jelas memecah The Malaysian Book Of Rekod, sebagai Perdana Menteri
selama 22 tahun........juga hingga ke hari ini........faham, jika tak faham TUN kena berfikir......jika TUN tidak berfikir.....alamatnya MALAPETAKA.

Untuk PM Abdullah, TUN telah berjaya membawa ISLAM dalam pentadbiran Negara dengan baik,
hingga dianggap sebagai satu Mahzab Baru, laluTUN aku anggap PM yang paling (SHORT TERM)
dalam pentadbir Negara, lantaran tindak-tanduk TUN tidak digemari oleh SENIOR TUN. Namun TUN cukup tabah dan bersahaja hingga ke hari ini.  SYABAS. Begitulah akhlak orang BERIMAN.

Untuk PM Najib.......seluruh  Rakyat Malaysia pandai cakap Melayu (Bahasa Malaysia) sebab itu
seluruh Rakyat Malaysia tahu apa itu Melayu.  Termasuk Bangsa Cina, India, Kadazan, Bajau, Iban
dan Orang Asli Malaysia.  Kerana itu YAB PM harus tahu bahasa penduduk Malaysia yang lain, YAB PM kena faham tentang mereka......jika YAB PM tidak faham,.....YAB PM kena berfikir......jika YAB PM tidak mahu mahu berfikir, .alamatnya MALAPETAKA........kerana YAB PM masih ada SENIOR.

Semoga BUDGET 2016 bisa menyelamatkan YAB PM untuk mencapai Wawasan 2020.  Ingat pemuda-pemudi Malaysia Lahir tahun 2000 (semuanya bijak-bijak).....nak jadi PM Malaysia kena juga faham, .jika tidak bijak jangan haraplah.

YAB PM berucap tempoh hari mengenai Pentingnya Wanita ada disamping lelaki.......YAB PM kena jaga-jaga dengan perkataan itu (takut salah guna).

Jika ANA melontar kata, bukan menentang atau memberi pendapat, hanya sekadar menegur sebagai rakyat MALAYSIA, dibawah naungan RUKUN NEGARA yang ke LIMA (kesopanan dan kesusilaan)
kerana kesopanan dan kesusilaan ini hampir hilang atau kurang diamalkan oleh YB YB yang menjadi WAKIL RAKYAT, samaada dari PIHAK PEMBANGKANG dan KERAJAAN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan