Selasa, 20 Oktober 2015

PENYAKIT HATI atau lebih kurang tidak senang hati........

Bisakah INDONESIA, INDIA dan MALAYSIA bersatu?


Aku tulis jangan baca, aku tulis jangan ikut, aku cakap jangan dengar........pasti yang lebih benar itu adalah ALLAH.........mahunya manusia hari ini......kita cakap yang baik-baik.....sedangkan perbuatan
yang tidak baik, semagkin banyak terjadi dihadapan mata.  Lalu kita puji dan berkata yang elok-elok,
namun kesannya juga.......akhirnya hanya pada DOA yang Makbul.......bagaimana DOA kita nak
makbul,,,,,,,jika iman sentiasa bergoncang.  Telahku kata.......Penyakit Hati......suatu penyakit yang
tidak bisa dikesan.  Kerana mahu hidup.....dan takut mati atau papa atau tidak ada makanan.......lalu
ikut sahaja biar pun salah......? Senangnya Dalam Hati....................????????........akhirnya aku, buat
apa yang aku diperintah (oleh Allah)........maaf....jika aku engah mahu peduli lagi dengan apa yang aku dengar.......kerana aku lebih percaya apa yang aku lihat.  Jika madah pujangga itu bijak, tidak
semestinya.......orang yang menulis itu bijak.......lantaran itu hanyalah IHLAM>>>>>>.  Tabiat tetap
tabiat.......selagimana ianya jadi amalan (jika buruk tetap buruk, jika baik tetap baik....kecuali adanya
perubahan).  Allah itu Maha Mengetahui.  Kita tunjuk kebaikan padahal niat kita buruk.......siapapun
tidak tahu melainkan ALLAH.......kecuali engkau sendiri yang bagi tahu.

"Lalu Allah berikan kepada manusia itu perumpamaan tentang 3 pasukan (yang ayatnya tersembunyi pada Al-Quran),  lalu Allah sebutkan sebagaimana jika bisakah Indonesia, Malaysia dan India bersatu (sekadar 50 - 50 pun tiada jaminan) demikian sebelah TIMUR.  Lalu nun jauh ke ASIA BARAT, jika bisakah Iraq, Iran dan Syria menjadi 3 kumpulan bersatu, lalu bergabung dengan 3 pasukan sebelah TIMUR (sekadar 50 - 50 pun tiada jaminan).  Demikian Allah memberi peringatan kepada manusia tentang ERTI PERSAUDARAAN DALAM ISLAM."

Maka tajuk ini diIHLAMkan sebagai punca kenapa manusia tiada perasudaraan diantara mereka....
disebabkan PENYAKIT HATI.....suatu penyakit berjangkit agak mudah merebak.  CEPAT dan Pantas.  Lalu manusia takut mendengarnya, dan menganggap ENGKAU mendustakan ayat-ayat ALLAH, sedang ENGKAU berbicara dengan IHLAM dari ALLAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan