Khamis, 29 Oktober 2015

Sebuah Memori yang Hilang

"Kemudian, ada diantara nereka bertanya kepada Engkau.  Apakah kesudahan bagi kami yang tidak ingkar, sedang kami bukan dikalangan mereka yang berbuat dusta (yakni, mereka mengikut segala perintah, sedang mereka tidak berdusta) sedang mereka berdusta itu tidak pula mengikuti perintah."  

"lalu janganlah engkau jawab, sedang mereka itu hanya sekadar menduga kamu (yakni cuba mencari kesalahan atau mencipta kesalahan kamu). pergilah Engkau dengan diam supaya mereka tertanya-tanya (yakni menjadi keliru, kecuali mereka-mereka yang mendapat petunjuk dari KU)."

"Katakan kepada mereka, Firman KU ada dalam Kitab KU, sedang ini hanya perkataan KU dengan Engkau sebagai Sebuah (yakni Gedung Ilmu) ILHAM. yang tersimpan segala RAHSIA penciptaanKU",  Lalu Engkau telah pun menyatakan sebahagian daripadanya sebagai tanda-tanda kemurkaanKU".  Apakah mereka belajat (yakni mahu mengetahui atau melihat akan Firmanku dimana Aku telah nyatakan dengan Ayat-ayat yang panjang (yakni disebut berulang-kali) agar mereka bertaubat (yakni INSAF),"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan