Khamis, 1 Oktober 2015

IHLAM MALAM JUMAAT

"Allah telah membawa engkau melihat segala kemusnahan yang dilakukan oleh mereka (yakni manusia yang ingkar) akan bumi Allah.  Mereka menerokai bumi Allah dengan rakus dan tamak. lalu mereka berkata sebagai pembangunan.  Mereka runtuhkan bukit-bukau, mereka musnahkan pokok dan hutan, sambil mereka mengumpul segala harta dengan semua yang mereka lakukan, lalu mereka beri makan pada anak dan isteri-isteri mereka.  Adakah mereka senang (mereka tidak pernah merasa senang), mereka semangkin tamak dan terus jadi tamak.  Begitulah Allah menutup hati mereka dari tidak mendapat petunjuk Allah."

"engkau telah ceritakan pada mereka mengenai AIR, LIAR, WAR dan bumi Arab dengan ISLAM 
(yakni seperti IRAQ, LIBYA, SYRIA, IRAN dan lain-lain), adakah mereka percaya (mereka tidak percaya) kerana Allah telah menutup hati mereka, maka jadilah mereka manusia yang paling rugi (padahal mereka merasa diri mereka amat kaya) di Hari Perhitungan nanti, kecuali bagi mereka yang mendapat petunjuk (yakni bertaubat)."

"Katakan pada mereka, sesungguhnya Bulan Zul Hijah, adalah bulan engkau bermula, dan Bulan ini (Bulan Zul-Hijah) kembali semula. lalu belum ada tanda-tanda mereka bertaubat.  Maka Allah akan turunkan kepada mereka AZAB hingga segala yang mereka ada musnah (yakni jadi sia-sia)."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan