Rabu, 30 September 2015

IIhlam menjelang ASAR

Betapa hari ini hampir 95% ulah Pemimpin Pembangkang sepertimana digambarkan oleh Surah Ar-Ra`d ayat 21>>>


Sepatutnya mereka menghubungkan (Siratulrahim) andai mereka berakal, malangnya 95% ulah mereka berusaha memutuskan sejuta macam perhubungan sebagai cara menjatuhkan Pemerintah. Cara ini juga usaha mereka cuba mengagalkan Ekonomi Negara, lalu cuba menyalahkan Pemerintah, walhal merekalah merencankan segalanya agar Ekonomi Negara hancur.

Mereka laukna semua itu moga Saham terus jatuh merundum sambil mata wang negara turut jatuh, lalu salahkan Pemerintah. Pemimpin Pembangkang tak ubah seperti BENAR-BENAR (haiwan) seperti
TIKUS membaiki Labu.


"mereka berlumba-lumba mengejar dunia (mahu jadi pemimpin), sedang mereka tidak pernah menegakan kebenaran (yakni bila jadi pemimpin).  Lalu mereka berpecah-belah, padahal mereka bersaudara. Gambar hanya KIASAN?......


 Katakan, pada mereka, barangsiapa diantara mereka memutuskan siratul-rahim,
Allah akan binasakan mereka, dengan tiada mendapat sedikitpun petunjuk dari Allah, dan akan
Allah lanjutkan hukuman itu hingga ke Hari Perhitungan."

"sedang mereka lalai dengan dunia, mereka abaikan anak-anak dengan ibunya, padahal mereka
(yakni, anak dan ibu itu) adalah anugerah Allah kepada mereka.  Katakan kepada mereka, sesungguhnya Nadi Adam itu, Allah dapatkan pasangan untuknya, lalu mereka beranak-pinak."

#DHINI FASA SATU:

Today April 1st Al-Quran (4:1) Wahai sekalian manusia! Bertakwalah kepada Tuhan kamu yang menjadikan kamu dari diri yang satu dan menjadikan daripadanya (Adam) itu pasangannya, lantas dikembangkanNya dari kedua-duanya wanita dan lelaki yang ramai.  Dan bertakwalah kepada Allah yang nikmaNya sering kamu ucapkan sesama kamu untuk memohon kepadaNya.  Dan peliharalah hubungan siratulrahim (jangan sampai putus).  Sesungguhnya Allah sentiasa memerhati kamu.

Tajuk ini Allah turunkan tanggal 30/9/15, namun ternyata ianya telah banyak berlaku "SAAT INI" 1/4/20 Al-Quran (1:4) Pemerintah di Hari Pembalasan.  Pantas bagaimana sikap manusia hari ini ditimpa #COVID19 hingga terputus siratulrahim tidak bias lagi bersalaman dan berdekatan (jarak satu meter antara satu dgn lain).  Maka itulah pembalasan ke atas manusia yang suka memutuskan siratulrahim sampai diserang #COVID19.  Fasa Pertama "#DHINI".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan