Rabu, 16 September 2015

siapakah Nabi Allah Khidir.?

Sebentar tadi SUARA mengingatkan hamba, tentang pertemuan hamba dengan Khidir, "tidakkah Khidir membenarkan kamu menceritakan tentang diriNya, yang manusia belum pernah tahu.."  Lalu hamba teringat kembali.  Sebagaimana Nabi Allah Isa yang ciptaanNya sebagai LUARBIASA, demikian juga Nabi Allah Khidir.  Banyak para Ulama, melahirkan pertanyaan...adakah Nabi Allah Khidir masih hidup pada zaman Rasullah....? jika benar berapakah umur Khidir ketika itu, sedang pada zaman Nabi Musa, Khidir juga ada." 


Sesungguhnya Khidir itu adalah ciptaan KU yakni Allah, sepertimana AKU ciptakan ISA, janganlah kamu (yakni manusia) meragui ciptaan Allah.  Ciptaan......maksud disini, sesuatu diluar kuasa (pengetahuan) manusia, kecuali bagi mereka yang mendapat petunjuk dari AKU (Allah).  Demikianlah Khidir Allah ciptakan, malah hingga ke hari ini, andai Allah berikan kelebihan pada manusia bertemu Khidir......Insyallah bisa...!!!!.....kerana, selagi adanya angin, selama itu adanya KHIDIR......INSYALLAH......tolong jangan bahas, juga ambil perhatian......cuma harus berhati-hati.  Berimanlah dengan Enam Perkara. CUKUP.......nak lebih, kena hati-hati.......?

#DHINI BILAMANA MASJID DITUTUP:

Malam ini adalah malam ketiga Khalifah mengembara dengan DIA menaiki KUDA TERBANG! Maka kami melawat setiap masjid yang kami temui, untuk melihat dari dekat apakah manusia (yakni Umat Islam sedang lakukan).  Maka apa yang Khalifah dan DIA dapati hampir semua rumah-rumah Allah senyap sepi? Padahal Bulan ini Bulan Mulia dimana Umat Islam beramai-ramai menghimarah rumah Allah.  Bila kami sampai pada satu kampong? disitu DIA bertanya pada Khalifah? Khalifah pun berterus terang mengatakan nama kampong itu? Oh! Alhamdulillah. Ayuh kita turun dan melihat suasana sekeliling.  DIA begitu sedih pantas bertanya lagi kepada Khalifah "Siapa ketua @pemimpin disini" Maka Khalifah pun berterus terang.

Dalam Perjalanan pulang? bukan pulang kerumah sebaliknya DIA membawa Khalifah ke sebuah Negara Jauh? sambal bertanya "apakah kamu tahu ini Negara Apa?" Khalifah pun berterus terang. Siapa Pemimpin mereka (yakni Ketua Negara Mereka) Khalifah pun berterus terang? Bahawa Negara itu diperintah oleh dua KUASA  berasingan tetapi mempunyai AGENDA yang sama.  Mukanya kelihatan MARAH! "Aku akan binasakan mereka?" Khalifah jadi terkejut. "Apakah Khalifah salah membuat laporan Ya Allah!" Kamu adalah betul? tapi Aku tidak suka melihat tingkah laku mereka? Ayuh kita pulang segera!  Begitulah situasi dua malam yang lalu? Lantas dia berpesan tiga perkara sebelum kami berangkat malam ini sebentar lagi….?

1) Akan turun Malapetaka di suatu malam pada malam Ramadan tahun ini? Tapi DIA tidak nyatakan bila dan dimana juga apakah malapetaka itu?
2)  Aku akan binasakan mereka sehingga mereka hilang akal? MaksudNYA sehingga mereka tiada daya upayah!
3)  Pada Bulan ini akan ada tujuh AZAB diturunkan terhadap manusia sehingga mereka merasakan hidup ini terlalu payah bagi mereka memperolehi rezeki (yakni Rezeki mereka akan sempitkan.)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan