Selasa, 29 September 2015

JAM SATU PAGI

Manusia tahu, bahawa WAHYU itu diturunkan kepada RASULLAH berdasarkan peristiwa yang berlaku ketika itu, bagi mengembirakan hati RASULLAH.  Dan kini Ilham itu turun disebabkan apa yang berlaku kepada manusia hari ini......


"INGAT, Aku perintahkan keatas engkau menyampaikan kepada mereka tentang tabiat mereka, lalu mereka lari dari engkau, dan sebahagian

dari mereka menafikan, dengan membayangkan dengan AYAT-AYAT yang telah KU turunkan
kepada Rasullah, yakni AL-QURAN.  Mereka sedikitpun tiada mengaku kesilapan mereka."  

"Bangkitlah wahai KASIH ku, katakan sekali lagi, apa-apa yang Allah perintahkan kepada meereka,
sedang mereka terus ingkar, necaya Allah akan turunkan azab ke atas BUMI mereka."

"katakan kepada mereka, ALLAH itu MAHA BERKUASA, tiada Tuhan yang disembah, melainkan
ALLAH"

#PHASE2 DUNIA HAR INI:

Bukankah Allah telah terangkan banyak kali? Manusia itu suka melebihi batas!  Sekian lama Engkau mengingatkan mereka namun sehingga HARI INI Dunia yang mereka tinggal tidak diurus dengan BETUL, malah segala MALAPETAKA berlaku keatas manusia dan Bumi segalanya berpunca dari PERBUATAN MANUSIA itu sendiri!  Dunia Hari ini pada tajuk ini betapa telah Allah sampaikan betapa manusia itu suka menafikan atau mengingakri PERINTAH ALLAH.  Bahkan mereka lebih takut dengan Tuan mereka dari metakuti Allah!

Disebut akan tajuk ini kerana pada waktu ini jam 1.00 pagi 28/3/20 telah memasuki hari ke 11 Negara Malaysia melaksanakan #PKP vs #COVID19 Al-Quran (11:11) kecuali orang-orang yang SABAR (tabah) dan mengerjakan amal soleh.  Mereka itu memperolehi keampunan dan pahala yang besar.  

Begitulah kisah manusia hari ini berhadapan dengan MALAPETAKA #COVID19.  Mereka sedikitpun tiada pernah mengaku akan kesilapan mereka? cara mereka mengurus BUMI? hingga dilanda #COVID19!!! PERINGATAN!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan