Rabu, 16 September 2015

Misteri Nabi Allah Khidir....!

Tentu saudara muslimin sekalian agak kaget bangat, bilamana hamba masukan dalam tulisan hamba tentang Nabi Khidir.  Kisah Nabi Khidir telah banyak dibahaskan oleh para Ulama seluruh dunia.

Namun pada tulisan hamba ini.....tiada niat membantah, jika tidak berkenan dengan jiwa para muslimin sekalian.  Sama-samalah kita berdoa agar mendapat petunjuk ALLAH..  SUARA membangunkan hamba dari tidur yang lena pagi ini......kerana terlalu penat hari semalam." Khidir mahu ketemu dengan kamu......"diulangi oleh SUARA berkali-kali.  Hamba bangun dengan sedikit terkejut sambil mengucap istighafar berulang kali.  Percaya atau tidak.....tak perlu bahas, nanti bisa jadi gawat. "kamu harus dengar elok-elok."sambong SUARA. Lalu Khidir berkata "engkau harus berhenti pada tanggal 21 dan jika Allah izinkan, kembali pada tanggal 25 selepas Solat Jumaat". lalu terus menghilang. "Khidir adalah ciptaan Allah, dan kamu juga ciptaan Allah, lalu hendaklah kamu beringat......."sambong SUARA, melihat hamba kebinggungan.  Bahasa diguna pakai bukan bahasa sepertimana hamba tulis.  Tolong jangan Bahas dan biarkan sahaja semua ini berlalu, dan tolong juga jangan ambil perhatian sangat, cuma perlu beringat-ingat.  PERIBAHASA.

Demikian kali pertama pertemuan Khalifah dengan Nabi Allah Khidir, makanya jika ternyata Khalifah banyak mencerita kejadian akan datang yang kalian tidak ketahui, sedang Khalifah menceritakan kepada kalian akan berlaku (sudah tentu itu hanya Ihlam Allah), lalu apakah kaitannya IHLAM ALLAH dengan SUARA dan Nabi Allah Khidir.....?  AWAS!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan