Rabu, 16 September 2015

UJIAN..!!!

Manusia tidak senang dengan manusia lain, sebabnya takut tercabar, namun tidak mahu bersaing...,. kerana manusia suka ada,,, yang manusia lain tak ada.  Allah Maha Melihat hingga menembusi IMAN manusia itu.  Allah kenal siapakah mereka itu.  Lalu Allah berikan kelebihan pada manusia lain yang lalai (bertaubat NASHUA) yang dia (manusia yang EGO), tidak punya, padahal mengikut fikiran nya (manusia EGO tadi), bahawa dia lebih layak.....kerana dia punya ilmu yang tinggi, dengan iman yang cukup baik (pada fikiranya),tetapi tidak, bagi Allah.  Demikianlah manusia Ego berfikir
bilamana merasa dirinya lebih sempurna dari semua manusia.  Malah dalam diam-diam(dia sembunyi) niatnya mahu jadi sesuatu yang manusia lain tak boleh jadi.(SPECIAL).......lalu berakhirlah segala amalannya hanya setakat situ sahaja.

"Khabarkan kepada dunia dan manusia, demikian Engkau telah di UJI, lalu ALLAH berikan kepada Engkau Kelebihan yang mereka tidak ada.  lalu mereka merasa sangsi, kerana menganggp mereka paling layak, sedang mereka tidak diUJI, dan ada diantara mereka gagal dengan UJIAN ALLAH."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan