Selasa, 15 September 2015

ASEAN......hidup berbilang kaum......

ASEAN: Adalah Kumpulan 10 Negara dalam ASIA TENGGARA. Hari ini berdepan dengan Pandemic Corona Virus agak membimbangkan. Hanya Combodia, Brunei dan Laos agak sedikit selamat.  Pulau Borneo yang berada di ASEAN ditadbir oleh Tiga Negara: INDONESIA, MALAYSIA dan BRUNIE.  Adalah difahamkan mengikut Ihlam Allah akan kemunculan Pemimpin Akhir Zaman.

POLITIK ASEAN hari ini banyak dipengaruhi oleh pengaruh Kuasa Besar Dunia.

PROTES secara berhimpun bukan amalan ASEAN......amalan seperti ini hanya diperkenalkan
oleh BARAT......ASEAN meniru....... ASEAN adalah NEGARA CUKUP AMAN dibumi
ALLAH......budaya ASEAN satu-satunya budaya terunggul yang menceriminkan tata hidup
penuh susila, sopan dan berbudi tinggi.  Namun kini hampir ada beberapa buah Negara dalam
ASEAN.....sudah mula menggunakan budaya LUAR.....kenapa,,? budaya ASEAN ini sudah LAPUK
tidak MODERN........tidak lagi sesuai untuk diguna pakai mentadbir NEGARA hari ini.

Wahai para pemimpin ASEAN, dalam tidak SEDAR kamu telah masuk dalam perangkap SAMAR, dari tiga KUASA BESAR, samaada kamu SUKA atau TIDAK segalanya telah TERLANJUR, maka kamu akan berhadapan dengan MASALAH yang sangat HAMPIR datang pada kamu sedikit masa lagi.

#PHASE2 DUNIA HARI INI:

MALAPETAKA #COVID19 di ASEAN (10 buah negara) hanya 6,388 kes lebih rendah dari South Korea 9,478 setakat 28/3/20! America pula masih ternyata lebih banyak kes 104,205 jika dibandingkan dengan kumpulan kes #COVID19 S.Korea 9,478 + Japan 1,499 + ASEAN 6,388 + China 81,394 = 99,063 kes sahaja!  

Maka Negara ASEAN seharusnya masih SELAMAT dari MALAPETAKA #COVID19 berbanding South Korea, China dan America! Malaysia, Thailand dan Indonesia antara negara ASEAN yang mempunyai kes berangka ribu dan LAOS pula yang terendah cuma ada 1 kes.  Dunia hari ini akan menghampiri angka 600,000 kes dalam tempoh terdekat dengan mangsa kematian dijangka mencapai 30,000. AMARAN!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan