Ahad, 4 Oktober 2015

Tidurmu dalam perlindungan Allah

SAHABAT!  Walaupun bilangan kita (G104) kecil!  Allah melindungi kita! Bersabarlah!  Insya-Allah segalanya dibawah perlindungan Allah Maha Berkuasa!  Itulah janji Allah kepadaku pada ISRA 1990.


Janganlah Engkau takut jika Engkau kehilangan mereka (yang INGKAR perintah Allah) takutlah Engkau jika Allah sudah tidak lagi bersamamu.  Oleh itu Ingatlah akan Allah senintasa!


Sahabat! Alhamdulillah kerana kalian antara beberapa orang yang kekal setia bersamaku, biarpun ramai yang kelaur masuk kerana tiada PENDIRIAN dan KESABARAN

INGAT! "mereka tidak akan duduk senang selagimana engkau terus menulis (yakni segala yang engkau tulis sentiasa berubah dan tersusun dengan rapi),kerana mereka tidak akan dapat mencapai HLAM engkau, selain mereka menyangka yang bukan-bukan.
"Allah melihat, lalu engkau menulis, demikianlah Allah mengutuskan Jibril menyampaikan
Wahyu kepada Rasullah (yakni disaat Rasullah mencari jawapan pada yang sedang berlaku)"
"jika bukan kerana Allah, bagaimana engkau mendapat kekuatan, sedang engkau dalam keadaan sakit (yakni tenat)."
"lalu engkau kurang tidur, lantaran Allah sentiasa membangunkan engkau untuk terus menghantar
IHLAM supaya engkau dapat menulis (yakni ketika engkau dalam keadaan tiada apa-apa)."
"Siapa yang membayar semua itu untuk engkau, melainkan hanya Allah, namun engkau sentias
redah, walaupun engkau tiada dapat apa-apa didunia, selain rasa terseksa.  Demikianlah Allah
menduga sejauhmana IMAN seseorang."


#PHASE2 DUNIA HARI INI:

Sekian lama Khalifah menulis Ihlam Allah, selama itu Allah melindungi Engkau dari musuh-musuh Engkau?  Pada DUNIA HARI INI berhadapan dengan MALAPETAKA #COVID19 namun bagi Engkau tiada sedikit pun kesuilitan lantaran Allah sentiasa Bersama oarng-orang yang SABAR!!! Al-Quran (42:26) Dia yang mengabulkan doa orang-orang beriman dan mengerjakan amalan soleh.  Dan orang-orang kafir akan menerima seksaan yang berat. Al-Quran (29:68) Siapakah yang lebih zalim daripada orang yang mengadakan dusta terhadap Allah atau mendustakan kebenaran (Al-Quran) setelah kebenaran itu dating kepadanya? Neraka Jahanamlah tempat tinggal orang-orang yang kafir.

Makanya tiada perlindungan YANG MUTLAK selain hanya berlindung kepada ALLAH.  Allahlah tempat memohon PERLINDUNGAN termasuk serangan #COVID19!!! Lalu Allah mengulangi PERINGATAN kepada manusia melalui Al-Quran (78:28) Dan mereka mendustakan semua ayat-ayat Kami. Pantas mereka berkata Al-Quran (68:29) Lalu mereka mengucapkan "Maha Suci Tuhan kami.  Sesungguhnya kami adalah orang-orang yang zalim. Seraya Allah berfirman Al-Quran (28:69) Dan Tuhanmu mengetahui apa yang disembunyikan hati mereka dan apa yang dilahirkan. PERINGATAN!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan