Ahad, 14 Februari 2016

BAHASA AKHIRAT.......(tolong jangan percaya tapi berfikir)

Ada AKAL, guna AKAL sebaik mungkin, kerana itu adalah anugerah ALLAH kepada manusia yang paling ISTEMEWA. Gambar hanya HIASAN cuma?


Memang banyak kitab pernah membahaskan mengenai Bahasa Akhirat berdasarkan kepada Bahasa Kitab Al-Quran iaitu Bahasa Arab.  Namun hakikatnya Nabi Muhamad itu berketurunan ARAB.....bagaimana pula Nabi Muhamad bisa mengerti jika Wahyu dalam Al-Quran itu disampaikan dalam Bahasa lain.  jika Bahasa ARAB itulah Bahasa Akhirat......sudah tentu
Bangsa Arab itu satu Bangsa Paling MULIA........adakah seMULIA sifat mereka.  Sedang Dunia Akhirat itu,, satu tempat yang PALING SUCI dan MULIA.....sudah semestinya, Bahasa Akhirat itu
juga Amat MULIA hingga tidak tercemar dengan IMEJ BAHASA DUNIA.

Ketahuilah oleh kamu bahawa ALLAH itu MAHA PENCIPTA.......dan tidak MUSTAHIL bagi ALLAH boleh mencipta BAHASA AKHIRAT yang tidak pernah digunakan semasa di dunia, lantaran selepas kematian ALLAH mrnghidupkan manusia semula.  Dalam kehidupan baru itu manusia keseluruhanya akan beralih kepada BAHASA YANG SATU.

Sedang apa yang Aku alami, yang tidak terlintas dalam akal fikiran KU, bilamana Aku bisa bercakap dengan ANGIN (AIR) tapi menggunakan satu BAHASA yang amat LUAR BIASA.......seakan-akan
bunyinya macam BAHASA ARAB tapi bukan BAHASA ARAB.....(tolong jangan percaya tapi berfikir).  Aku menganggap semua itu sebagai ANUGERAH ALLAH, namun Aku sangat tidak percaya dan sukar menerimanya, bagaiimana Aku bisa bertutur sedemikian rupa.

"Sesungguhnya tiada satu benda pun yang susah bagi ALLAH melakukan (yakni menciptakan) 
bahkan amat mudah bagi Allah mengurus semua perkara (yakni termasuk kelahiran baru) dan demikian juga bila Allah tidak berkehendak (yakni tidak mahu lagi) akan sesuatu."

Demikianlah Allah meyakinkan Aku dengan apa yang Aku Alami saat ini.  Jika tiada kekuatan dari
Allah mungkin Aku BISA GILA atau memberontak.  Namun Aku bersyukur,.......sesungguhnya IHLAM diatas membuat Aku menjadi lebih KUAT dan BERSEMANGAT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan