Ahad, 14 Februari 2016

KISAH BENAR tapi TIDAK DITERIMA BENAR

Tinggal di Rumah Setinggan, kerja hanya mejual Goreng Pisang dipasar malam.  Pakaian hanya second hand, STATUS langsuntiadag , sebab pendatang tanpa izin. (gambar hanya HIASAN!) tiada kena mengena dengan jalan cerita>>>

 
Dengar berita dari desa, bilang


sepupu, Rumah Banglo tiga buah, Butik dua buah, Kolam Ikan lima buah.......hitung punya hitung
merupakan STATUS JUTAAN.  Disini sering dihina dan jadi mangsa pihak berkuasa untuk mandapat sumber tidak rela.  Ada kala tunjuk lagak dengan kedudukan, yang jika diikut pada skel gaji ribuan ringgit, tapi selalu pokai, siapa yang jadi mangsa si penGORENG Pisang yang tidak punya STATUS.........Kisah Benar ini terus BENAR hingga saat ini namun tidak dianggap BENAR.

Kereta buruk, jika di JEPUN sudah menjadi Kereta Sampah.  Bila dipandu pandai batuk-batuk, macam kena penyakit TB.  Menyewa bilik hanya sekadar muat satu orang, tapi tinggal lima orang.
SEKSANYA.  Pergi awal pagi, balik lewat malam.  Badan tidak terurus.  Di desa punya Rumah macam Banglo tiga tingkat, kononya peruntukan menyiapkan rumah itu jutaan ringgit.  Itu harga tahun 90an....bagaimana pula tahun 2000an.......berapa nilainya.....Wohhhh!

Banyak Kisah Benar ini sering menjadi tidak BENAR, jika melihat pada PESONALITI Kisah Benar ini.......sebab itu, Aku mula berfikir, jangan melihat orang hanya pakai selipar Jepun, seluar
pendek, jalan tengah KOTA poket kosong.......yang lebih pasti, orang yang berlagak macam orang
senang, tapi poket selalu KOSONG.......bilang orang sini.......biar kalah KAYA, jangan kalah GAYA..
Aduhaiiiiiii Kisah Benat tapi tidak diterima BENAR.........SELAMAT.!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan