Ahad, 14 Februari 2016

Dari Nabi Allah Ibrahim Lahirnya Nabi Ismail dan Nabi Ishak

NABI ALLAH NUH:
 
Konon bathera Nabi Nuh ditemui (gambar) betul atau bohong? Gambar hanya sebagai HIASAN tiada kena mengena dengan jalan cerita:


Apa yang ingin Kami sampaikan ialah pada hari ini 9/12/22 (Jumaat) pengumuman oleh Perdana Menteri Ke10 Timbalan Menteri dalam Kerajaan PERPADUAN. Diumpamakan Kerajaan PERPADUAN ini sebagai BatheraNabi Nuh dimana semuanya secara berpadu berhimpun dan dikumpulkan didalamnya. Apapula angka Urusianga hari ini punya kaitan dengan pengumuman itu? Cuba perhatikan 11.26 itu mengikut Al-Quran (11:26)? Jangan sampai tenggelam? Waspada!


NABI ALLAH ISHAK:

Lalu Lahirlah Nabi Allah Yakub.  Memiliki dua orang Isteri dengan 12 orang anak, yang setiap Isteri
Nabi Yakub mendapat 6 orang anak.  Hasil perpecahan bermula apa bila pada suatu ketika anak-anak Nabi Yakub tidak mahu berkongsi Air sesama sendiri.  Lalu mereka memohon kepada Nabi Musa untuk mendapat air bagi diri mereka masing-masing dari sebiji BATU.  Maka Nabi Musa menggunakan Tongkatnya memukul Batu itu dengan mengeluarkan 12 mata air.  Maka dari situ
manusia telah berpecah kepada 12 kaum dengan Allah menurunkan 12 Bahasa.  Maka terjadilah
perpecahan.  Hingga ke akhirnya kelahiran Nabi Allah ISA dengan Allah turunkan Kitab INJIL

NABI ALLAH ISMAIL:

Daripada Nabi Ismail, hanya ada Nabi Muhamad seorang sahaja.  Maka disini tidak timbul sebarang
perpecahan, lantaran susur jalur daripada Nabi Ismail terlalu sedikit berbanding daripada Nabi Ishak.

Sejarah perabadan manusia bermula apabila Nabi Ibrahim sebagai bapa ketiga kepada peradaban manusia selepas Nabi Nuh.  Sejarah Nabi Nuh pula, merupakan kebangkitan semula dunia baru, selepas menerima AZAB ALLAH.  Yang melahirkan Nabi Musa dan Nabi Daud.  Yang masing-masing diturunkan KITAB oleh Allah, untuk kaum mereka.  Kitab TAURAT dan Kitab ZABUR.

Sekali pun sebelumnya anak-anak Nabi Adam telah juga diturunkan kitab oleh Allah, namun tidak
diguna pakai sebagai keperluan dalam beragama.  Umpama Nabi Yis, walaupun Allah menurunkan lebih 50 buah kitab kepada Nabi Yis, ia hanya lah Kitab Ilmu Alam dan Kemanusiaan (yakni Kitab
Ilmu Pengetahuan).  Jesteru andai manusia teringin sangat meninggikan BANGSA sebagai simbol
perjuangan ianya umpama RACUN dan PENYAKIT diakhir ZAMAN.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan