Sabtu, 9 April 2016

HANYA SEBUAH MIMPI

Apa yang berlaku #dhini seperti dikisahkan dalam mimpiku ini....
Adakah Tulisan China itu mengambarkan kehadiran Novel Coronavirus Pandemix hingga INDIA bakal akan mengatasi AMERICA dalam kes #covid19.........

Pada suatu hari (siang Hari), Aku duduk dengan beberapa orang, di warung kopi.  Tiba-tiba awan-awan dilangit berkumpul membentuk huruf-huruf dalam Tulisan China dan Inda, lalu berpecah, bertaburan hingga mengeluarkan CAHAYA.  Lalu cahaya itu membulat sebesar biji Bola Golf.  Cahaya itu berputar beberapa kali, hingga jatuh meluruh ke arah AKU.....lalu Aku menangkap Cahaya itu dengan kedua tapak tangan KU.

Aku membawa Cahaya itu pergi dari kumpulan manusia, takut akan mendatangkan MUSIBAH.
lalu dengan tiba-tiba Cahaya itu terlepas dari tangan KU.  AKU mengejar Cahaya itu bergolek ke arah rumpunan pokok bunga.  Apa yang Aku dapati, tiba-tiba menjelma keluar seekor haiwan menyerupai DINOSAUR.  Hanya sebesar seekor tikus, namun menakutkan.  Maka AKU berkata pada haiwan itu.  AKU tidak takut dengan kamu, tapi AKU takut jika kamu membinasakan manusia.

Haiwan itu pun lari.  AKU mengejarnya.  Tiba-tiba AKU melihat haiwan itu makan sesuatu.  Aku cuba mendekatinya lebih dekat.  Mulutnya berlumuran darah.  AKU mengatakan yang haiwan itu pembunuh.  Haiwan itu mendekati AKU dengan langkah perlahan.  Aku berdiri DIAM.  Menunggu apa yang akan berlaku.  Namun Aku dalam keadaan bersedia.  Warna Haiwan itu kehijauan,  Haiwan itu hampir, lalu mengosok mulutnya kepada kedua belah kaki KU.

Aku benci kamu jika kamu datang untuk membunuh.  Lalu haiwan itu tunduk seolah menyembah AKU.  Lalu AKU mengajak haiwan itu pulang rumah.  AKU berjalan dihadapan, haiwan itu mengikut Aku dari belakang.  Namun, pada satu selekoh haiwan itu hilang hingga ke saat ini.


Walaupun cerita diaatas hanya sebuah mimpi.......ianya terjadi semalam...........Maka sama-samalah kita mentafsirkan mimpi tersebut dan lihat apa akan berlaku pada DUNIA........atau dimana-mana....?



"kenapa Allah datangkan petanda yang sedemikian, agar ada cerita menyusul kemudian, supaya manusia senintasa beringat.  Demikian Allah itu mengajar manusia, agar supaya melatih diri mereka berfikir."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan