Jumaat, 8 April 2016

MANUSIA TERPERANGKAP dengan teknologi...............

Bagaimana manusia terperangkap dengan TECHNOLOGY?


Bulan tidak akan kelihatan pada 20 April, 2023, namun akan kelihatan pada 21 April, 2023 menandakan 1 Syawal?  Namun dari seawal mengikut Kiraan Asal Ilmu FALAQ, sesungguhnya perselesihan ini berlaku sejak memasuki ALAP BAHARU (2000)?  Jesteru itu Ilmu ketamaduan AWAL Islam telah lama dipinggirkan sebaik ILMU Teknologi mengambil peranan keseluruhan ALAM MAYA? AWAS! AMARAN!!!

Bukan hari ini, tapi dah lama, sejak adanya KEMERA dan FILEM, lalu adanya WAYANG, lalu adanya Televesion (TV), mungkin juga RADIO, tapi tidak dengan RADIO.  Apa pun AKSI dalam wayang adalah penipuan (lakonan).  Apa pun yang PENGARAH fikir bisa dibuat, mampu dilakukan, lalu membuat filem tadi seperti BETUL.  Siapa sanggup mati jika watak dalam filem, kamu akan mati dibunuh atau dicekik HANTU, hanya setakat bayaran untuk hidup setahun jagung.  Siapa sanggup membayar, jika berpuluh biji kereta remuk dilanggr, bangunan runtuh, rumah dibakar, satu kampong musnah.........mustahil pembuat filem itu sanggup bayar.  Lalu maknaya TIPU>>>>>.

UFO.  Agenda Filem Pertama berteknologi tinggi mengelirukan manusia seluruh DUNIA.  Namun hingga ke hari ini tiada seorang manusia pun, bisa memboktikan dengan jelas, Bagaimana rupanya dengan tepat jika manusia itu benar-benar menyaksikan, wujudnya UFO.  Mereka hanya mengambarkan, lalu diolahkan melalui filem, mengikut cita rasa yang bermain difikiran pencipta cerita tadi.  Akhirnya seluruh manusia didunia dibuai rasa ingin tahu, hingga lupa segala masalah yang mereka sebenarnya hadapi.  TEKNIK MENGELIRUKAN TUMPUAN (JADLAH LEKA).

Demikian, punca sebenar Manusia terperangkap, lalu memesongkan AGAMA, lalu percaya lebih kepada SAINS dan TEKNOLOGI daripada apa yang di Wahyukan Allah dalam Kitab Al-Quran.
Hingga anak-anak kita yakin, bahawa orang MATI akan jadi HANTU, jika banyak DOSA.  Kerana terikut-ikut dengan FILEM HANTU.  Ada juga suatu ketika, ada budak mati terjatuh gara-gara baju
BATMAN, selepas itu SPIDERMAN, SUPERMAN dan kini CAPTAN AMERICA.  Semuanya bisa terbang.  Pergi jumpa pelakon tersebut, betulkan mereka boleh terbang.  INILAH DIKATAKAN HAYALAN (umpama ketagih DADAH, lupa segala-galanya)

PERTAMA...................................TIPU (Teknik PROPAGANDA)
KEDUA........................................MENGELIRU (teknik mengubah alih apa juga kebenaran)
KETIGA.......................................HAYALAN (teknik mematikan akal, agar hilang daya berfikir)

Demikian, punca utama segala SENGKETA.  Siapa ANGKARA semua ini berlaku.......?  Tunggu jawapanya NANTI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan