Sabtu, 9 April 2016

ISLAM AGAMA KEAMANAN

Sejak tajuk ini diturunkan Allah IhlamNya pada 10 April, 2016, akhirnya semalam selepas 7 tahun 7 bulan secara kebetulan Urusniaga FBMKLCI memberikan Petunjuk kepada KAMI mengenai Agama Islam. Dengan angka 3.19 KAMI mendapati sesuai dengan Surah Ali Imran ayat 19 Al-Quran (3:19)>>>>

Pada ayat 19 Surah Ali Imran berbunyi bermaksud: Sesungguhnya Agama (yang diredahi) ialah Islam.

Di dalam Al- Quran amat jelas diterangkan oleh ALLAH,  Sikap dan Peranan seorang PEMIMPIN.
Mengapa kamu lari dari Ayat-Ayat Al-Quran, sedang kamu mengetahui.  Maka kerana kamu, berAgama ISLAM......... ISLAM di COP sebagai Agama GANAS,  Lalu kerana kamu juga,,  Bangsa kamu di anggap GANAS.

Perangai seorang KETUA yang tidak mempunyai Pegangan Agama yang KUAT boleh mencetuskan
suasana tidak baik kepada DUNIA.  Dalam KUIL ILMU SHAOLIN.  sekali pun kamu diajar ILMU mempertahan diri, tapi bukan untuk membunuh sebarangan, kamu hanya disuruh mempertahankan diri, jangan sampai membunuh.

Apa lagi dalam BerAgama.  Membunuh adalah satu sikap yang paling KEJAM.  Bukan sahaja sesama manusia, malah kepada Haiwan (yakni dengan sesuka hati, tanpa sebab).  Namun pada DUNIA hari ini, sikap KETUA memain PERANAN, terjadinya PEMBUNUHAN.  Hari ini KETUA sentiasa memberi arahan untuk menyerang dan membunuh.  Lalu KETUA sebelah sini juga buat HAL yang sama.  Maka berlakulah bunuh-membunuh.

Yang berjuang itu lelaki.  Jika punya anak dan isteri................bagaimana perasaan kamu sebagai KETUA...........andai kamu beri wang sebanyak mana, pun, tiada NILAINYA.  Tiadakah dalam diri kamu, perasaan kehilangan AYAH...............perasaan yang sama akan ada pada setiap orang.  Fahami ayat ini tanpa bercerita panjang.

Dunia hari ini...........PENGGANAS< MILITAN> dan apa-apa juga jenis perjuangan ynag berKONSEP menyerang dan memBUNUH, adalah jelas, tidak berlandaskan HUKUM ISLAM
sebenar............mereka telah mengubah HUKUM ALLAH, dengan bersandarkan  Hanya satu dua ayat tanpa melihat dan belajar keseluruhan Ayat dalam Al-Quran.

Kenapa mereka tidak mencapai kemenangan dengan MUDAH............lantaran ALLAH tidak membantu perjuangan mereka....................malah, ALLAH menyukarkan mereka mencari jalan KELUAR, kepada keBENARan.  Sebabnya..............ISLAM AGAMA KEAMANAN.  hanya mereka yang berjuang mencari dan menegakan KEAMANAN bisa dibantu oleh ALLAH dengan memberi PETUNJUK.

"Allah hadirkan ENGKAU ke dunia, semata-mata menjelaskan maksud KEBENARAN yang HAK dibawa Oleh RASULLAH, bukan mengikut hawa nafsu mereka yang hanya mengatakan yang BENAR jika memberi manfaat kepada mereka, tapi tidak jika menghalang mereka mendapat keuntungan.....lalu biar yang salah pun jadi benar, asakan mereka mencapai apa yang mereka MAHU."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan