Isnin, 23 Julai 2018

MENYAUT CABARAN

Tajuk ini senintasa menyaut cabaran dalam apa jua bentuk persoalan HAL AGAMA dan BUDAYA serta POLITIK>>>di Malaysia.  Baharu-baharu ini timbul cerita dan wak-sangka mengenai Perkahwinan Pasangan Melayu dan Sikh.....Gambar hanya KIASAN! tiada kena mengena dengan jalan cerita.  Pernah heboh diselangor sahaja lebih 30,000 telah Murtad.

Bermula UMNO bertapak di NEGERI SABAH.  Aku ingin bertanya, siapakah Pemimpin Melayu (Sabah) yang diangkat sebagai PEMIKIR ISLAM yang dilahirkan oleh UMNO...? Jawapannya TIADA.  Jika ADA hanyalah  PEMIKIR CHRISTIAN yang diangakt oleh PBS.
Sehingga Bumiputera Islam takut PBS Memerintah Negeri Sabah....???.  Dan baharu-baharu ini, Pemimpin tersebut cuba membentuk Kerajaan bersama Musa Aman. Gambar hanya KIASAN jika berkaitan hanya kebetulan! Khalifah



Namun TUN M telah menghidu akan HAL ini, sebab TUN M tahu bahawa orang ini akan mampu memgeluarkan Sabah dari Malaysia.  Sebab itu juga TUN M mengharamkan USNO agar UMNO dapat bertapak di Sabah bagi menghalang atau menyelamatkan Bumiputera Islam di Sabah.  Demikian sejarah bagaimana PEMIKIR CHRISTIAN TELAH MULA BERADA DI NEGERI SABAH.  Mereka berpusat di Pendalaman Atas (Tambunan, Keingau dan Tenom), atas sebab itu ramai penganut Christian berasal dari INDONESIA berada di ketiga-tiga tempat ini (tanpa diusik oleh pihak berkuasa).




Bagaimana Umat Islam nampak begitu ramai di Negeri Sabah.  Kerana kedatangan PTI dari PILIPIN dan INDONESIA, juga kedatangan para peniaga India Muslim dan Pakistan.  Sedangkan mengikut perangkaan Negeri Sabah bilangan Umat Christian sebanyak 55%.  Namun apa yang berlaku disebaliknya, ramai PTI Islam ditangkap, berbanding PTI Christian oleh pihak berkuasa, kerana Christian ada PEMIKIRnya yang mampu mengubah dan mempengaruh Kerajaan Negeri Sabah.




Maka keadaan ini serupa di Semenanjung Malaysia, berapa ramai PEMIKIR CHRISTIAN yang berada di Sekitar KL dan Selangor, hingga mampu memurtadkan orang melayu hampir mencecah 30.000 orang.  MAKA INILAH SELAMA INI UMNO TIDAK TERFIKIR MELAHIRKAN PEMIKIR ISLAM BERWIBAWA.  JIKA ADA PUN DICORAK DENGAN PEMIKIRAN POLITIK HINGGA TIDAK MAMPU BERCAKAP SOAL AGAMA ISLAM LAGI.  UMNO MEMPERGUNAKAN PEMIKIR ISLAM MENYERTAI MEREKA DALAM ARENA POLITIK, MENGIKUT RENTAK MEREKA BERCAKAP (YAKNI BERSUBAHAT).  


Tiada ulasan:

Catat Ulasan