Isnin, 23 Julai 2018

SIAPA ISLAM RADIKAL

Siapa sebenarnya ISLAM RADIKAL? Bilamana akhir-kahit ini cara Pemimpin PAS berpolitik terlalu banyak membawa UNSUR-UNSUR "FITNAH" yang melampau?  Namun mereka menafikannya, sekali pun 90% terbukti benar?

Hal yang sama sampai melarat ke Negeri di Bawah Bayu, tanpa mereka sedari dan ramai Rakyat Malaysia terutama di Negeri Sabah tidak menyedari ada kalangan pemimpin mereka Islam Radikal.  gambar hanya HIASAN!


Bahaimana PCT memperdayakan Umat Islam, Pertama melambatkan-lambatkan Solat.  Kedua Mengabaikan Solat.  Ketiga menjauhkan Masjid.  Dengan alasan hanya dengan DOA, telah memadahi.  Lalu PCT berkata, sebab itu diakhir Solat itu ditutupi dengan DOA.

Dalam hal ini, PCT berbicara, bahawa bagaimana kamu mengatakan Solat itu Tiang Agama.  Lalu kenapa ramai bapa-bapa kamu dahulu meninggal dan mengabaikan SOLAT.  Maka datang seorang budak berjumpa dengan aku dan bertanya.  Apakah betul, bapa-bapa kami dahulu meninggalkan Solat.  Maka aku jawab ya. Budak itu bertanya lagi, kenapa mereka meninggalkan SOLAT...??? kerana mereka SOLAT bukan menunjuk-nunjuk seperti kamu hari ini.  Kamu menipu orang dengan mendirikan SOLAT, padahal kamu belum tahu lagi apakah itu SOLAT.  Budak itu diam.

Berapa ramai mendirikan SOLAT, kenapa masih ramai mengerjakan MUNGKAR (bukan berkurangan)  maka sia-sia sahaja mereka SOLAT, hanya semata-mata menunjuk-nunjuk.  Mereka SOLAT, lepasa SOLAT berbohong dan menipu, mengumpat dan memfitnah, menyalah guna kuasa dan menerima rahsua.  Jika tidak benar, kenapa kebanyakkan penerima Rahsua itu dikalangan para pemimpin (termasuk Pengarah atau Orang bawahan mereka).  Sebab itu aku kata ramai tidak menyedari dikalangan mereka itu ada Para Pemimpin Radikal.

Kekadang jawatan hanya Pengetua Sekolah, dah pandai salah guna kuasa, jangan bilang Pegawai Pendidikan Daerah, lagi-lagi banyak yang komplain....???  Nak cabar aku, silakan.  Wahai Dr, Maszlee Malik, jika kamu BENAR, berusahalah kamu mulai saat ini....??? siapa yang kamu pimpin itu...??? jangan nanti kamu disalahkan sepenuhnya...???, kamu tak buat orang bawah kamu buat.  Bangunan sekolah tak siap-siap, buku-buku sekolah tak sampai, kawasan sekolah semak samun, kantin sekolah paling utama perlu dijaga...???  Jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

Dunia hari ini banyak Islam Radikal, bertopengkan AGAMA menyusup masuk sekolah-sekolah, IPTA dan Universiti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan